Vreau sa slabesc. Cum incep?

5
6660

Desi este un paradox, ca sa slabim trebuie sa mancam. De fapt, trebuie sa ne schimbam stilul de viata, sa uitam toate obiceiurile nesanatoase si sa vrem sa facem asta. Aud deseori intrebarea universala de mai jos:

Vreau sa slabesc. Cum incep?

Primii pasi in slabire sunt:

  • vointa si dorinta de a face sacrificii (sanatoase)
  • vizualizarea rezultatului dorit
  • 5 mese pe zi, 3 principale si 2 gustari
  • 2 l de apa plata pe zi
  • eliminarea zaharului din alimentatie
  • miscarea fizica

Dupa ce esti ai bifat aceasta lista, poti fi sigur ca esti pe drumul cel bun.

Voi incerca sa tratez pe scurt toate aceste subpuncte, urmand sa mai revin asupra lor in alte articole viitoare.

Vointa: daca aceasta nu exista, cel mai probabil vei renunta dupa o saptamana sau te vei minti ca o sa incepi de „luni” sau de pe „intai ale lunii”, eventual daca intai ale lunii pica intr-o luni, este minunat.  Eu iti recomand sa incepi intr-un weekend sau cand te simti pregatit. Vointa nu se refera doar la vointa si dorinta ta de a slabi sau a te tonifia, se refera la vointa de a nu manca tot ce mancai inainte, sa te documentezi mai mult inainte sa mananci o prajitura, sa iti sacrifici timpul liber pentru a merge la sala etc.

Vizualizarea rezultatelor: conform celor mai recente cercetari, vizualizarea rezultatelor pe care le urmaresti duce mult mai rapid la realizarea acestora. Daca vrei six pack abs, vizualizeaza un abdomen asa cum iti doresti, pune pe frigider o poza cu un abdoment bine facut si asta o sa mai calmeze pofta de dulce 🙂

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Numarul meselor zilnice: pentru a slabi este foarte important sa iti educi corpul, mai exact trebuie sa iti cresti metabolismul, rata metabolismului bazal. Rata metabolismului bazal este numarul de calorii pe care corpul tau il consuma cand tu stai, dormi, respiri etc. Pentru asta, este necesar sa ii dai corpului combustibil de calitate tot timpul.  Asadar, sunt recomandate mese cam din 3 in 3 ore, din care 3 mese principale. Intre cele 3 mese principale, se recomanda cate o gustare, de exemplu: o banana si o cafea, un iaurt probiotic, un sandwich cu somon etc.

Citeste și  5 lucruri de stiut despre avocado

Apa: este absolut necesara si obligatorie. Fiecare molecula de tesut adipos are nevoie de 4 grame de apa ca sa se „desfaca”, asadar fara apa, procesul de slabire nu poate avea loc. De asemenea, apa are un rol foarte important si in eliminarea toxinelor, hidratarea tesuturilor.

Zaharul: este un drog, care actioneaza la nivelul creierului (ca orice glucoza) si care da dependenta. Puteti scapa de aceasta dependenta in aproximativ 2 saptamani inlocuind zaharul cu extract de stevia (0 calorii), xylitol sau alti indulcitori favoriti.

Sportul: este la fel de important ca toate celelalte de mai sus. Intr-o dieta 60% este dieta si 40% exercitiul fizic, nu pot exista una fara cealalta. Asadar, este recomandat antrenamentul cu greutati, exercitii cardiovasculare dupa un plan bine stabilit.

Este foarte importanta si rabdarea intrucat dupa o viata plina de burgeri, sucuri acidulate, alimentatie haotica nu te poti astepta la super rezultate intr-un timp foarte scurt. Corpul are o memorie, nu va da drumul la tesutul adipos foarte usor, pentru ca „stie” ca l-ai tinut nemancat mai de mult si o tine pentru „zile negre”.

5 COMENTARII

      • buna, am o  pasiune de  foarte mult timp in domeniul sportului ,acum  cam tarziu imi doresc sa evoluez in asta aerobic pilates yoga bineinteles incluzandu-se si stilul de viata .sunt departe de tara   nu imi pot permite  sa fac cursuri  imi doresc sa ajut femeile  de-aici
        din egipt  dar  mai intai  vreau sa  ma ajut pe mine  sa am puterea de convingere .orice femeie  la orice varsta merita sa se respecte . ma documentez foarte  mult dar stiu ca in spatele aceea ce ma informez este   mult mai mult  sper sa reusesc intr-o zi  in primul rand petru mine ca apoi  alte persoane dupa…

  1. Am fost mereu mai plinuta , iar asta mi-a adus destule ” probleme”. Acum 2 ani am reusit sa ajung la 52 de kg , in conditile in care eu am 1,66. De atunci si pana in prezent am revenit la greutatea „obisnuita” , 62-63 de kg.
    Intrebarea mea e, cum pot ajunge din nou la vechea greutate si in cat timp apar rezultate?
    Stiu ca e o intrebare banala , dar chiar vreau parerea cuiva avizat. Am incercat de cateva ori , dar am esuat

    • Pentru a slabi, este necesar sa fii in deficit energetic. Asta inseamna sa mananci portii mici de mancare, sa controlezi caloriile, sa ai la fiecare masa o sursa de proteina, sa fii activa etc. Nu tine diete, daca nu intentionezi sa le tii toata viata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here