Provocarea lunii iulie: APA

7
1786

Sunt foarte incantata de feedback-urile primite de la cei care s-au incumetat sa tina si sa duca pana la capat provocarea lunii iunie. Am rezistat si eu eroic in fata ispitelor care mai de care mai apetisante. Daca nu ati reusit inca, nu este prea tarziu.

Luna asta ne trebuie o provocare mai light 🙂

Apa este foarte importanta in viata noastra de zi cu zi. Si nu numai vara ci in orice anotimp.

Provocarea lunii iulie este sa bem in fiecare zi o cantitate suficienta de apa. Spun suficienta pentru ca fiecare din noi are nevoi diferite, nu trebuie sa bem toti 2 litri de apa pe zi.

Cantitatea de apa pe care trebuie sa o bei depinde de mai multi factori cum ar fi: greutatea, nivelul de activitate, temperatura, umiditatea mediului in care traiesti, dieta. Ceea ce mananci face diferenta de cele mai multe ori, daca mananci multe legume si fructe, vei putea bea o cantitate mai mica de apa.

Daca nu stii cata apa ai nevoie, te invit sa iti calculezi pe acest site, este interactiv si chiar distractiv.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Sa recapitulam, ce beneficii are apa?

  • in prima parte a procesului de slabire pierzi multa apa, asadar trebuie sa bei o cantitate adecvata de apa pentru a evita deshidratarea;
  • procesul de “ardere” a caloriilor presupune existenta unei cantitati de apa in corp pentru a asigura functionarea adecvata a “motoarelor”; deshidratarea incetineste procesul de ardere a grasimilor;
  • arderea caloriilor dau nastere la toxine, apa jucand un rol vital in eliminarea acestora;
  • o molecula de glicogen (energie stocata) se desface cu 4 de apa;
  • usureaza transportul nutrientilor si a oxigenului prin intermediul sangelui;
  • ajuta la reglarea temperaturii corporale;
  • deshidratarea cauzeaza o reducere a volumului sangelui care poate cauza neoxigenarea adecvata a muschilor care poate duce la o oboseala accentuata;
  • apa ajuta tonusul muscular asistandu-i in abilitatea lor de a se contracta, lubrifiand incheieturile. O hidratare adecvata te poate ajuta sa reduci durerile musculare si de incheieturi atunci cand lucrezi;
  • previne si combate constipatia;
  • 2 pahare de apa inainte de masa, te pot ajuta sa mananci mai putin si astfel sa reduci numarul caloriilor la o masa (de folosit acest truc cand esti la restaurant)

Sper ca sunteti alaturi de mine in aceasta noua provocare si, nu e prea tarziu nici acum sa tineti provocarea din iunie 🙂

Succes!

7 COMENTARII

  1. Buna seara! Foarte bun articolul! Insa, am o intrebare:Gresesc daca beau apa in timpul antrenamentelor?Uneori simt nevoia de cateva guri si imediat dupa. Mai ales la cardio, daca nu am sticla langa mine, parca ma ia cu ameteala. Intreb, pentru ca sunt in plin program de slabit (am multe de dat jos), cu rezultate foarte bune, dar vreau sa ma obisnuiesc sa fac lucrurile corect.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.