Placinta cu smochine si capsune (fara zahar, fara gluten, paleo)

0
118

Dupa 7 mutari, anul trecut ne-am mutat la casa intr-o suburbie de langa Austin, Tx. Casa a venit la pachet cu un smochin dragut si trebuie sa recunosc ca este piesa de rezistenta a gradinii noastre. Mirosul frunzelor de smochin este pregnant specific iar fructele dulci si parfumate. Ei bine, fiind in plin sezon acum, am inceput sa le culeg. Zilnic cate un castron. E bine ca se coc treptat ca nu stiu ce as face cu atatea.

Era o chestiune de timp pana „inventam” o reteta.

Beneficiile Smochinelor

Smochinele sunt bogate în zaharuri naturale, fibre solubile si minerale (inclusiv potasiu, calciu, magneziu, fier și cupru) și sunt o sursă bună de antioxidanti si vitamine.

  • 100 de grame de smochine uscate au aproximativ 209 calorii, 3.3g proteine, 1.5g grasimi, 48g carbohidrati, 9.2g fibre.
  • 100 de grame de smochine proaspete au aproximativ 43 de calorii, 1.3g proteine, 0.3g grasimi, 9.5g carbohidrati, 2g fibre.

Smochinele au beneficii extraordinare pentru stomac si poate actiona ca un laxativ natural datorita continutului ridicat de fibre.

Multi dintre noi consumam prea mult sodiu (sare), gasit in alimentele procesate. Aporturile mari de sodiu pot duce la deficiente de potasiu si acest dezechilibru intre cele doua minerale poate duce la hipertensiune arteriala. O dieta bogata in fructe si legume – inclusiv smochine proaspete, creste natural potasiul si, prin urmare, este incurajata sa ajute la scaderea tensiunii arteriale.

Bogate in mod natural in fibre dietetice, smochinele pot fi foarte utile pentru cei care doresc sa slabeasca. Alimentele bogate in fibre dau senzatia de satietate si astfel se reduc poftele si senzatia de foame. Smochinele contin de asemenea si prebiotice care ajuta la mentinerea sanatatii florei bacteriene din stomac.

Smochinele sunt o sursa buna de calciu, un mineral implicat in densitatea osoasa. Continutul mare de potasiu poate contracara excretia urinara de calciu cauzata de dietele bogate in sare. La randul sau, aceasta ajuta la pastrarea calciului in oase si scade riscul de osteoporoza.

Despre capsune deja stim cat sunt de minunate. Capsunele sunt sarace in calorii si bogate in vitamine: 100g de capsune au 32 de calorii si asigura aproape 100% din necesarul zilnic de vitamina C. Flavonoizii continuti de aceste fructe ajuta la reducerea colesterolului si la mentinerea sanatatii cardiovasculare. Pigmentii care le dau culoarea rosie sunt antioxidanti puternici – elemente care lupta impotriva radicalilor liberi (responsabili de deteriorarea celulelor).

Ce mai contin: potasiu, vitamina K, vitamina B5, vitamina B6, acid folic, riboflavina (vitamina B2), magneziu.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Reteta de Placinta cu Smochine si Capsune – Fara Gluten, Fara Zahar, Paleo

Fructele din reteta de mai jos pot fi substituite oricand, in functie de sezon. Poti folosi si faina de grau, daca nu te deranjeaza glutenul.

Ingrediente:

  • 256 grame faina de migdale
  • 5 oua
  • 236 ml lapte de cocos
  • 50 ml sirop de artar
  • 2 lingurite vanilie
  • un praf de sare
  • capsune
  • smochine proaspete
  • afine
  • unt pentru tava

Instructiuni de preparare:

Mai intai am uns tava cu unt apoi am asezat feliile de capsune si smochinele in tava. Jumate capsune si jumate smochine.

Apoi, intr-un castron separat am amestecat restul de ingrediente: faina de migdale, laptele (poti pune orice lapte cu grasime), siropul de artar (sau alt indulcitor preferat), vanilia si un praf de sare. Compozitia trebuie sa aiba consistenta compozitiei de clatite. Am amestecat cu telul si am pus peste capsune si smochine. Peste compozitie am „aruncat” cateva afine proaspete.

La cuptor a stat aproximativ 45 de minute la 200 grade C pana s-a rumenit frumos deasupra. Am servit cu frunze proaspete de menta si smochine proaspete. Delicios, sanatos si asa de usor de preparat!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.