Cum combinam corect alimentele?

4
5297

Modul cum corpul nostru digera proteinele fata de amidonoase este fundamental diferit; prin urmare nu le poti consuma pe toate la aceasi masa si sa ai o digestie excelenta. De ce? Proteinele si amidonoasele sunt unele din cele mai grele alimente de digerat, cand sunt combinate acest proces este si mai mult ingreunat. Asta poate duce la balonare, indigestii, arsuri si multe altele. Cand combinam corect alimentele, corpul nostru poate digera tot ce mancam. Asta se traduce in o digestie usoara, energie de lunga durata si o stare de bine prelungita.

Atat proteinele cat si amidonoasele au nevoie de un mediu specific pentru a fi digerate corect. Proteinele se digera cel mai bine intr-un mediu acid. Amidonoasele se digera mai bine intr-un mediu alcalin. Cand le amesteci, sistemul digestiv este incapabil sa creeze atat un mediu alcalin/acid pentru a digera ambele tipuri de alimente. Atunci cand se intampla asta, nici proteinele si nici amidonoasele nu pot fi digerate bine, ceea ce inseamna ca nutrientii din alimente nu vor fi absorbiti de corpul tau in totalitate. O absorbtie deficitara a nutrientilor iti pot da multiple probleme de sanatate.

Carbohidrati vs. amidonoase

Multi confunda acele doua tipuri de alimente, insa intre ele exista diferente.

  • amidonoasele sunt carbohidrati care au o cantitate mica de apa sau deloc, ex. painea si cartofii
  • alimentele ca fructele sunt considerate a fi carbohidrati datorita nivelului ridicat de zahar si nu sunt amidonoase intrucat au foarte multa apa
  • cu cat are mai multa apa in compozitie, cu atat mai repede se digera

Exemple de meniu zilnic:

  • Dimineata – omleta cu legume sau carne
  • Snack – un fruct
  • Pranz – Salata cu pui sau ton
  • Snack – un iaurt
  • Cina – carne de pui sau peste cu legume

Dupa cum se vede, pe tot timpul zilei ar trebui consumate proteine, mese dese si micute astfel incat sa se accelereze metabolismul.

Combinatia dintre aceste doua tipuri de alimente este una din cele mai daunatoare combinatii insa nu este singura. Mai sunt si alte combinatii de alimente ce trebuie evitate insa este recomandat sa incercam sa le luam usor, sa controlam fiecare masa, sa recunoastem alimentele din ce categorie fac parte si apoi sa trecem mai departe.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

4 COMENTARII

  1. ce nu inteleg eu : la intrebarea cum combinam corect alimentele de ce nu exista o schema, o imagine mare, un tabel ceva? eu una n am inteles ce cu cine sa combinam sa nu ne faca rau si la stomac..

  2. Inteleg ca este un exemplu,insa nu este prea multa carne totusi pentru o singura zi? Sa mananci carne dimineata ,la pranz si la cina este totusi cam mult…
    Cu ce o putem inlocui pentru un meniu vegan,in care totusi sa beneficiem de proteine? Multumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.