Ce sa nu mananci inainte de antrenament

4
6926

Probabil ai invatat pe pielea ta ce sa nu mananci inainte de antrenament. Atunci cand ai o nutritie adecvata inainte de antrenament, performezi mai bine, ai energie, poti duce antrenamentul pana la capat si lucrezi la intensitate maxima.

Daca te intrebi ce sa mananci inainte de sala, gasesti in acest articol toate informatiile de care ai nevoie.

Fundamentul oricarui program de antrenament este nutritia. Degeaba faci antrenament in fiecare zi, daca nu mananci ce si cum trebuie. Ceea ce mananci inainte de antrenament lucreaza in favoarea ta si iti sustine eforturile depuse in timpul antrenamentului. Cea mai buna masa inainte de antrenament ar trebui sa fie bogata in carbohidrati, avand ceva mai putina proteina si si mai putine grasimi. Aceasta combinatie iti da energie sustinuta pe tot parcursul antrenamentului ajutandu-te sa performezi la capacitate maxima. Si chiar daca nu realizezi, e foarte important sa dai tot ce poti la sala, altfel de ce te duci?

Nu este usor sa gandesti totul din punct de vedere al macronutrientilor si de multe ori pare mai usor sa apelezi la un „baton” crezand ca are toti nutrientii de care ai nevoie. Nu intotdeauna este asa. Prea multe calorii si grasimi, de cele mai multe ori de proasta calitate.

Ce alimente sa eviti inainte de antrenament?

Alimente bogate in fibre

In general, fibrele sunt sanatoase si nu ar trebui sa iti lipseasca din alimentatie. Fibrele ajuta nu numai in slabire, insa s-a dovedit ca ajuta in reducerea bolilor de inima, diabet si multe altele. Citeste mai multe despre fibre in acest articol dedicat lor.

Fibrele nu isi au locul in masa de dinainte de antrenament intrucat sunt mai dificil de digerat. Asta poate duce la un discomfort in timpul antrenamentului intrucat corpul incearca sa faca mai multe lucruri in acelasi timp. Mananca un fruct usor de digerat, de exemplu o banana.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Alimente bogate in grasimi

ce-sa-nu-mananci-inainte-de-antrenament-sportaholic2

Ai incercat vreodata sa te antrenezi dupa ce ai mancat o masa bogata in grasimi? Cel mai probabil te-ai simtit fara energie si parca antrenamentul nu se mai termina. Convertirea grasimilor in energie este un proces mult mai lung decat convertirea carbohidratilor in energie. Alimentele bogate in grasimi mancate inainte de antrenament, tind sa stea mai mult timp in stomac ducand la letargie avand in vedere ca organismul lucreaza la desfacerea grasimilor.

Grasimile sanatoase fac parte din orice dieta sanatoasa, insa nu inainte de antrenament daca vrei sa ai energie si randament.

Alimente bogate in zahar

Asa cum spuneam mai sus, este foarte la indemana sa iei ceva „de pe drum” sa mananaci inainte de antrenament. Un baton proteic, un baton cu cereale (nu!), un fresh de fructe sau poate chiar ceva dulce (ca oricum te duci sa te antrenezi, nu?). Multe din toate acestea si altele, sunt pline de zahar. Prea mult zahar care duce la cresterea rapida a energiei si la fel de repede la scaderea ei, de cele mai multe ori inainte ca antrenamentul sa se incheie. Nu vrei ca glicemia sa fie un roller-coaster, nu?

Ce sa mananci inainte de antrenament?ce-sa-nu-mananci-inainte-de-antrenament-sportaholic

  • Iaurt grecesc sau branzica de casa cu un fruct (banana, zmeura, afine, ananas proaspat, struguri)
  • Ou fiert cu o felie de paine, o frunza de salata
  • Oatmeal (fulgi de ovaz opariti). Pentru gust poti adauga fructe de padure, stevia si vanilie.
  • Orez cu peste si legume la gratar/fierte/abur
  • Cartofi la cuptor/abur cu ou fiert si castravete/salata (ceva verde oricum).
  • Iaurt grecesc sau kefir cu 2-3 curmale, smochine.

Sursa foto: Time.com

4 COMENTARII

  1. Buna ziua. Iaurtul, oul si branza de casa contin caseina care se digera greu si sunt recomandate inainte de culcare pentru a nu se intra in catabolism. Astept pareri despre raspuns. Îmi cer scuze daca nu am zis bine.

    • Buna Cristi,

      Oul nu are caseina, doar produsele lactate.

      Intr-adevar, caseina se absoarbe prelungit si este ideal de consumat inainte de culcare pentru a evita intrarea in catabolism. As evita consumul de caseina pe termen lung, s-a dovedit ca ar putea duce la imbolnaviri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.