Intr-un fel; poate; nu chiar.

Ce face antrenamentul cu greutati

Antrenamentul intens cu greutati poate creste masa musculara, in principal prin „micro-lezarea” acesteia. Pentru a repara micro-fisurile musculare provocate de acest tip de antrenament, creierul trimite semnale corpului pentru a transforma proteina ingerata in noi tesuturi musculare printr-un mecanism de reparare. Carbohidratii si grasimile sunt utilizate ca energie pentru a alimenta acest proces.

Acest tip de antrenament poate sa reduca tesutul adipos, prin folosirea depozitelor de grasime ca energie, atat pentru cresterea masei musculare cat si direct ca energie in timpul antrenamentelor.

Ce nu face antrenamentul cu greutati

Transformarea directa, efectiva, a grasimii in muschi. Asa ceva nu exista.

Grasimea este compusa din trigliceride, care sunt molecule in forma literei E, avand o “coloana vertebrala” si trei lanturi de acizi grasi. Aceste lanturi sunt formate din carbon, hidrogen si oxigen, aproape exclusiv.

Masa musculara este alcatuita din tesut muscular, glicogen, apa si ceva grasime intra-musculara. Tesutul muscular (singurul tesut capabil sa se contracte) este format din lanturi de aminoacizi, care pot avea o structura foarte variata. Aceste lanturi contin nitrogen, si nitrogenul este aproape exclusiv stocat in organism ca muschi (alaturi de ceva aminoacizi care plutesc in jur).

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Este imposibil ca grasimea sa fie transformata in tesut muscular, din moment ce grasimii ii lipseste nitrogenul, plus ca nu exista niciun mecanism in corp care sa transforme grasimea in aminoacizi (ce frumos ar fi, nu-i asa? 🙂 ). Nu exista dovezi care sa demonstreze ca aminoacizii pot fi facuti in corp din altceva decat alti aminoacizi, un proces care se numeste transaminare.

Citeste și  L-Carnitina - ce este, ce trebuie sa stii, cum te ajuta in slabire

Majoritatea tesutului muscular este construit datorita aportului de nitrogen din dieta, proteina fiind singura sursa semnificativa de nitrogen.

Asadar, desi antrenamentul cu greutati poate ajuta atat la cresterea masei musculare cat si la slabirea din tesutul adipos, ambele procese trebuie privite separat si nu unul fiind rezultatul celuilalt.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

14 COMENTARII

  1. Buna Ina! Felicitari pentru acest blog, am gasit informatii foarte utile si reale aici:)
    Am observat ca antrenamentul cu greutati ( mici) poate creste masa musculara prin „inflamarea” muschilor, micro-lezare cum ai spus si tu, cel putin in cazul meu mi se pare ca mi se „ingroasa”picioarele desi mi-as dori sa le subtiez:) oare care ar fi formula ideala de antrenament care sa arda grasimea si sa nu creasca muschii peste ea?daca exista asa ceva:)
    Multumesc,Madalina

    • Buna Madalina,

      Multumim pentru aprecieri.

      Antrenamentul cu greutati mici, nu poate leza prea mult masa musculara. In schimb, antrenamentul cu greutati mari, da.

      Este normal sa ti se „ingroase” picioarele dupa un antrenament intens (de regula dupa care ai si febra musculara). Acest lucru se intampla datorita faptului ca a intervenit o lezare a fibrei musculare, tesutul se vascularizeaza foarte mult si incepe procesul de reparare. Dar nu-ti face griji, in cateva zile dispare senzatia si iti vei simti picioarele mai subtiri.

      Daca vrei sa slabesti in zona picioarelor, ai nevoie de antrenament cu greutati mari si o restrictie calorica.

      Succes! 😉

      • Multumesc de raspuns! Greu dar adevarat:) Restrictie calorica=pierdere in greutate, din nou dieta primeaza.Eu fac la sala exercitii ( squats, lunges, deadlifts) cu bara cu discuri care cantareste 8 kg sau 6 kg.Mie nu prea imi plac orele de cardio ( mai fac indoorwaling 1 data pe sapt), in rest 2 ore de pump/steel training si una de pilates.Bine ca nu e imperios necesara activitatea cardio pentru remodelarea picioarelor ( am nefericita forma de para si se „sculpteaza” mai greu):)

      • Buna !
         
        Eu sunt noua in lumea sportului, iar de doua saptamani, am inceput sa fac pilates de 4 ori pe saptamana si pe langa, mai lucrez stepper si bicicleta, cu intentia de a ma tonifia, pentru ca sunt deja slaba, am 1.78 si 59-60 de kg, as vrea sa pun ceva masa musculara…. Insa, cred ca am exagerat, si eu am aceeasi senzatie ca si Madalina, ca mi se ingroasa picioarele, ca de fapt ma „ingras”, desi am grija cu dieta. Deci este o reactie normala ? De cateva zile o am si nu mai scap de senzatia asceasta, parca a devenit si vizibil. Trebuie sa fac o scurta pauza de stepper si bicicleta sau doar sa reduc nivelul de rezistenta la aparat ?  ( fac 30 min stepper si 30 bicicleta, pe un nivel destul de mare la resistance ).
         
         
        Multumesc, Anna

        • Buna Anna,

          Daca esti deja slaba, tu ai nevoie de antrenament cu greutati si mai putin cardio. Antrenamentele de tipul celor pe care le faci tu, nu te ajuta sa tonifiezi ci mai degraba sa pierzi masa musculara si sa devii in timp skinny fat.

          Iti recomand antrenamentul cu greutati, pe care sa le cresti progresiv. Nu-ti fie teama, nu o sa-ti creasca prea multi muschi 🙂

  2. Buna Inna,
    Eu am 185 si 75 de kg. Deci normal as zice eu ca si greutate vs inaltime. Totusi sunt skinny fat. Am slabit aprosimativ 20 de kg cu cardio si am ramas cu un strat adipos semnificativ. Am resitenta fizica dar acum sunt intr-un mic impas. Ce fel de exercitii ar tb sa fac pt a ma tonifia? Nu vreau sa imi maresc neaparat masa musculara ci sa fiu mai slim si fit. Ce sfaturi imi dai? Multumesc mult 🙂
    P.S. Am 2 kettlebell de 8 kg, unul de 12 si unul de 16 (acesta mi se pare totusi greu de utilizat) si imi plac exercitiile cu aceste greutati.

    • Buna,

      Ai ramas cu strat adipos pentru ca in mare ai pierdut tesut muscular. Ideal ar fi fost sa combini exercitiile de tip cardio cu exercitii de forta.

      Pentru a avea un aspect tonifiat si „plin”, este necesar sa lucrezi cu greutati si sa cresti greutatea de la antrenament la antrenament. Este nevoie de progresie pentru a avea crestere musculara.

      Stai linistita, nu o depui prea multa masa musculara astfel incat sa iti pierzi feminitatea.

  3. Salut!
    In primul rind multumesc pentru informatia prezentata, mi-a fost utila!Iar intrebarea mea daca a-ti putea sa-mi raspundeti este urmatoarea: de curind am inceput sa fregventez sala de forta iar prietenele imi spun ca sa nu continui ca voi creste in volum, si ca grasimea se va transforma in muschi. Eu imi doresc sa slabesc la picioare, prin exercitii de sala pot sa-mi lucrez picioare , tonifiate si subtiri?

    • Buna,

      1. Femeile pun foarte foarte greu masa musculara, este extrem de greu sa cresti in volum.
      2. Grasimea nu se transforma niciodata in muschi.

      Apoi, nu poti slabi doar la picioare. Daca te antrenezi cu greutati si adaugi si componenta de cardio, o sa slabesti peste tot si o sa capeti acel aspect ferm si tonifiat.

      Mult succes! 🙂

  4. Buna !
    De doua saptamani m-am apucat de sala , si din ce am citit eu pana acum  , e bine sa combini cardio cu exercitiile cu greutati . Tocmai am descoperit site-ul tau , si vroiam sa iti cer sfatul in legatura cu programul pe care il am acum . Incep work-out-ul cu 15 minute de banda , apoi trec la diferite exercitii cu greutati relativ mici , pana in 10-15 kg  , majoritatea dintre ele pentru picioare . Imi doresc sa slabesc , am un anumit surplus de 5-6 kg si avand in vedere ca nu sunt foarte inalta (1.60) , par mica si indesata. Ar fi bine sa continui asa , sau sa ma concetrez asupra altor tipuri de exercitii?
     

  5. Buna Ina,
    Mai am cateva zile si ajung la 2 saptamani de antrenament Insanity (cred ca ai auzit de acest program). 
    Am oarecum aceeasi problema ca cea expusa ceva mai sus: partea fese-coapse-picioare a capatat parca volum, lucru care imi displace. Pielea si tonusul pielii arata in general bine, se vede ca a disparut din celulita, totul este mai ferm insa…ma deranjeaza acel volum care se vede de sub o pereche de colanti, pantaloni stramti…nu mai zic de o fusta scurta. Nu am ajuns inca la acele forme mici, alungite, dar ferme…ci din contra, totul este mult prea pronuntat.
    Sa inteleg ca e inca prematur sa vorbesc despre aceasta slabire? (in cm)
    Inainte, faceam TAE BO, corpul se obisnuise (nici nu se compara cu Insanity ca nivel de solicitare), insa foarte repede ma modelam si ma subtiam. Acum, totul fiind asa de intens, nu stiu de ce nu vad inca acelasi rezultat. Sau daca am sa-l vad? (mai am vreo 1 luna jumatate din program).
    De infometat nu as vrea sa ma infometez, mananc din toate (mai putin prajeli, uneori si ceva dulce).
     
    Poate ma lamuresti putin, daca ai inteles exact ideea 🙂 Pentru ca sunt putin dezamagita si nu as vrea sa renunt. 
     
    Multumesc

    • Buna Camelia,

      Dupa 2 saptamani nu iti poti da seama exact de rezultate. Este o prima reactie normala a muschiului.

      Continua programul si controleaza alimentatia. Daca intentia ta este sa slabesti, trebuie sa mai reduci din calorii si sa nu mai mananci chiar „orice” 🙂

  6. Buna Ina,
    M-am apucat de sala acum 2 saptamani am 1.80 si 89 de kg si as vrea sa mai pierd din greutate si din stratul adipos de pe burta ma duc zilnic la sala fac cardio cam 30 de minute si bicicleta 10 minute si exercitii de fortza crezi ca e bun antrenamentul pe care il fac zilnic? iar ca supliment mi-am luat L carnitine.

    • Salut, Mihai, iti raspund eu.

      M-as concentra pe antrenamentul cu greutati iar „cardio” l-as programa la final de antrenament de forta. Poti opta pentru sprinturi pe banda sau cycling pe intervale (alternezi intervale de intensitate scazuta si ridicata). Timer-ul Gymboss ti-ar fi de folos – il gasesti aici !/~/category/id=3661628&offset=0&sort=normal

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here