7 mancaruri „sanatoase” care trebuie evitate

4
48860

Cei mai multi oameni care ne scriu la ina@sportaholic.ro cred despre ei ca sunt sanatosi. Dar cand incep sa intru in detaliile despre dieta, realizez ca majoritatea consuma o multime de mancaruri “sanatoase” pe care n-ar trebui niciodata sa le manance. Nu-i invinovatesc. Toata confuzia generata de etichetele de produs, reclama, “fara zahar”, “natural” si chiar “organic” dezorienteaza multi oameni.

Pentru a face lucrurile mai usoare pentru voi, iata o lista cu topul mancarurilor pe care n-ar trebui sa le consumi niciodata. Multe din acestea nici macar nu pot fi considerate “mancaruri”. De fapt, ele sunt “bombe calorice cu zahar” sub acoperire, mancaruri care determina inflamatie in intreg corpul, dezechilibrandu-l hormonal cu o serie de compusi chimici foarte toxici.

2Proteina de soia

Contrar parerilor populare, produsele din soia NU sunt sanatoase pentru consumul uman; cel putin, soia nefermentata. Dar consumul de edamame (seminte de soia), lapte de soia si proteina de soia este extrem de periculos.

Soia crescuta la noi (si in alte parti din lume, de exemplu, SUA, de unde vin majoritatea pudrelor proteice comercializate in Romania) este modificata genetic pentru a rezista la glifosat, un fel de pesticid impotriva buruienilor. Un studiu recent norvegian a indicat niveluri extrem de ridicate de glifosat in soia din SUA – ceea ce inseamna ca, practic, am consuma pesticide in loc de soia. Asta e o problema majora, intrucat sunt studii care fac legatura intre glifosat si multe probleme de sanatate, inclusiv moartea celulelor umane.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Este deja general acceptat ca utilizarea pe termen lung in dieta de suplimente pe baza de soia, cum ar fi pudrele proteice din soia, conduce la probleme de sanatate, cum ar fi:

  • rinita alergica
  • astm
  • cancer de san
  • fibroza cistica
  • cancer endometrial
  • afectiuni renale
  • hipotiroidism
  • cancer de vezica urinara

Toate aceste motive sunt motive suficiente care fac soia o mancare “sanatoasa” de evitat total. O optiune sanatoasa pot fi aminoacizii din nuca de cocos (disponibile online, cautati dupa “coconut aminos”). Daca totusi doriti sa consumati soia, utilizati varianta fermentata: natto, tempeh si supa miso (varianta adevarata 🙂 ).

4 COMENTARII

  1. Pai nu prea are sens faza cu agave. In articolul despre dependenta de mancare ai spus ca recomanzo sirop de agave in loc de indulcitori artificiali.ce sa mai cred?

    • Andreea, „faza” cu agave e ca atunci cand mananci fructoza prea multa, ficatul sufera. Concret, ca sa nu il suprasoliciti, prima ta reactie e sa ii dai mai putin.

      Cum ai reusit sa faci legatura cu indulcitorii artificiali, n-am inteles concret.

  2. Mersi de articol, Radu!

    Sunt curios care sunt cei care cred ca margarina e sanatoasa 🙂 De fapt, nu stiu de ce ma mira, avand in vedere ca Nadia Comaneci face reclama la Rama.

    Somon de acvacultura mananc de foarte mult timp (6 ani), aproape zilnic. Nu am observat nimic suspect in analzie sau in cum ma simt. Din cate-am citit, nu e diferenta foarte mare fata de cel salbatic de care, din pacate, nu gasesc.

  3. Din moment ce la magazinele naturiste se gaseste margarina „bio” si untul este inca blamat de multe persoane, e mai greu pentru oameni sa se orienteze.

    Foarte bun articol, ar trebuie citit de mai multe persoane care inca se feresc de grasimi.

    Multumim!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.