4 alimente care reduc inflamatia

0
4535

Multi dintre noi asociaza cuvantul „inflamatie” ca fiind o reactie la o rana sau boala. Aceasta este cunoscuta ca inflamatie acuta si de regula este semnalata de umflare si inrosirea unei zone, durere etc.

Inflamatia cronica in schimb, poate fi prezenta pentru perioade mai lungi de timp in organism, si este influentata de factorul genetic, alimentatie, obezitate, fumat si lipsa de somn.

Nu va speriati, inflamatia este un proces normal si apare atunci cand celulele albe din organism te protejeaza impotriva „invadatorilor” precum virusii sau bacteriile. Problema apare atunci cand aceasta stare inflamatorie dureaza mai mult, devine cronica si corpul isi indreapta armele impotriva organismului in loc sa formeze scut impotriva bacteriilor si a virusilor.

Inflamatia apare la nivel celular si nu suntem capabili sa o recunoastem, dar poate avea un impact profund asupra sanatatii prin cresterea riscului aparitiei multor boli cum ar fi bolile de inima, astm, artrita si chiar anumite tipuri de cancer. Anumite alimente cu un continut ridicat de fitonutrienti reduc aceste inflamatii.

Turmeric

Acest condiment are efect puternic antioxidant si antiinflamator datorita curcuminei, care ii si ofera intensa culoare galbena.Turmeric

Conform studiilor, curcumina influenteaza mai mult de 700 de gene, poate inhiba atat activitatea cat si sinteza enzimelor care sunt implicate in producerea inflamatiilor.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Wikipedia spune ca curcuminul poate suprima inițierea tumorală, creșterea și metastazarea.  Ca antiinflamator, curcumina declanseaza raspunsul stressului soc-termic ce stimuleaza sistemul imunitar și ajuta tratarea osteoartritei si durerile menstruale. Studiile arata ca inhiba producerea prostaglandinelor si stimuleaza crearea de cortisol care înlatură inflamatia. Cercetarile arata ca curcumin îmbunatatește energia generala a corpului, îmbunatateste digestia, si inlătura artrita, printre alte utilizari. Prin mecanismele anti-oxidante, curcumina ajuta sanatatea colonului, exercita o activitate neuroprotectoare si ajuta mentinerea unui sistem cardiovascular sanatos.

Nucinuci

Sunt o sursa excelenta de omega 3, efectele sale antiinflamatoare si cardio protectoare fiind bine cunoscute. Conform studiilor, se crede ca nucile pot scadea o anumita proteina din sange cunoscuta sub denumirea de proteina C reactiva, care este un marker al inflamatiei, fiind in mod curent asociat cu bolile cardiovasculare. De asemenea, conform acestui studiu,  nucile imbunatatesc reactia la stres.

Citeste și  Despre omega 3/6/9 si dieta low-carb

Nucile sunt usor de inclus in alimentatie, putand fi adaugate in salate, supe sau mancate ca atare. Atentie totusi la cantitati, au multe calorii. 100 de grame de nuci au 650 calorii.

CireseKirschen

Sunt bogate in antocianin, un fitonutrient care este responsabil cu pigmentul care da cireselor acea culoare rubinie si apetisanta. Acest antioxidant puternic are un efect natural anti-inflamator si analgezic, din aceasta cauza fiind recomandat a se consuma si dupa antrenament, pentru a grabi recuperarea.

Mai mult decat atat, ciresele ajuta in lupta impotriva cancerului si a bolilor, reduc durerea in caz de artrita si guta, previn imbatranirea prematura. De asemenea, ciresele cresc nivelul melatoninei din corp, ajutandu-te astfel sa adormi mai usor.

Profitati de faptul ca suntem in plin sezon si consumati-le din plin. 100 de grame de cirese contin doar 63 de calorii.

Ghimbirghimbir

Are un super efect antiinflamator, inhiband productia de oxid nitric, un radical liber cu efecte daunatoare. Studiile demonstreaza faptul ca acest condiment nu numai ca reduce inflamatia, dar ajuta si recuperarea musculara dupa efort.

Datorita acestor efecte antiinflamatoare, s-a demonstrat clinic faptul ca ghimbirul reduce durerile de genunchi la pacientii cu osteoartrita. Principalul efect antiinflamator al ghimbirului deriva din abilitatea ghimbirului de a inhiba sinteza prostaglandinului, descoperire facuta inca din 1970.

Puteti adauga ghimbir in sosuri, ceai, limonada, sote-uri. Are aproximativ 2 calorii per lingura, asa ca puteti abuza in voie.

Pentru o viata sanatoasa este important sa mananci variat, colorat si cat mai curat. Profita de bunatatile de sezon si nu face rabat la legume si fructe de sezon. Fa miscare, odihneste-te si stai in compania celor dragi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here