Vreau sa scap de burta. Cum incep?
, / 328 2

Vreau sa scap de burta. Cum incep?

SHARE
Vreau sa scap de burta. Cum incep?

Romanii sunt grasi

8 din 10 barbati la care te uiti pe strada au burta, situatia fiind aproape identica (sau poate numarul un pic mai mic) in cazul femeilor. Incepe sa devina lait-motiv afirmatia “vreau sa scap de burta!” sau “vreau sa dau jos burta”.  Curios, hilar, sau cum vrei sa-i spui, este ca, in sala, burtosii si supraponderalele se opintesc sa faca abdomene sau alte exercitii de tonifiere a abdomenului, de exemplu plank - de care a vorbit Ina.

Cert si, in acelasi timp, trist, este ca romanii se indreapta cu pasi repezi catre obezitate generalizata, din pricina cresterii consumului de junk food, a cerealelor ultra-procesate, a alimentelor cu indice glicemic urias produse in stil industrial in asa-zise companii din industria alimentara orientate exclusiv catre castig.

Dau jos burta facand abdomene? NU

Da, ai citit bine. Realizarea de exercitii pentru abdomen (crunch, plank, yoga etc.) NU conduce la disparitia grasimii de pe abdomen. Acestea tonifiaza, definesc si, finalmente, cresc patratelele pe care oricum le ai. Da, ai citit bine: ai patratele dar sunt mascate de grasimea abdomninala. Toata lumea are patratele, numai ca majoritatea are grasime peste ele.

Vreau sa scap de burta repede

Sa ne intelegem: ai mancat prost ani de zile, ai avut un stil sedentar si acum vrei sa dai burta jos in 2 luni pana in vara ca sa arati bine la piscina? Un astfel de obiectiv este nerealist iar faptul ca ti-l propui iti va aduce, finalmente, o mare dezamagire, pentru ca nu poti repara peste zi ce ai gresit in ani. Inarmeaza-te cu rabdare, vointa si determinare.

Cum dau jos burta?

Dieta este primul lucru la care trebuie sa umbli. Elimina carbohidratii simpli (zahar, miere, fructoza etc.), renunta la faina de grau, cereale cu lapte si alte combinatii de “alimente” cu indice glicemic mare care iti solicita pancreasul si favorizeaza depunerea de grasime pe abdomen. De asemenea, consuma proteina de calitate (carne de curcan, peste, lactate fermentate, oua ecologice, seminte de canepa, quinoa, etc.) si grasimi – da, ai citit bine, grasimi. In functie de obiective, cantitatea de proteina poate varia intre 0,8 si 1,6 gr / kilocorp (cu cat mai mult cu atat mai activ(a) ar trebui sa fii dpdv sportiv.

Nu face rabat de la grasimi sanatoase!

Daca nu ai surse naturale de Omega 3, poti apela cu incredere la suplimente (ai grija sa fii atent(a) la calitatea sursei). Consuma CLA (il gasesti in uleiul de sofranel), ALA (acid alfa-lipoic), DHA, alune de padure, nuci pecan, nuci obisnuite, caju – toate crude. Semintele de in si canepa sunt 2 surse de grasimi sanatoase care nu ar trebui sa iti lipseasca din alimentatie.

As include aici si lecitina, un supliment prea mult mediatizat pentru legatura cu memoria, si prea putin mentionat ca un adevarat supliment minune in slabire (sustine functia hepatica – ficatul are un rol major in slabire). Animal Flex de la Universal si/sau cartilajul de rechin sunt alte 2 suplimente exceptionale pentru incheieturi pe care le recomand (si le consum constant, de cand am inceput sa pun accent pe antrenamentele pe intervale cu greutati).

Fa antrenamente intense HIIT

Un heart-rate ridicat (130-160 bpm) dupa primele  15 minute de cardio (moment in care se considera ca ai epuizat mare parte din glicogenul muscular) determina corpul sa inceapa sa arda o alta rezerva de energie: grasimea ta corporala. Antrenamentul pe intervale, supranumit si HIIT (high intensity interval training), este una din cele mai bune metode de slabire. Poti sa faci si acasa antrenamentul, ai nevoie de un interval timer, ceva timp liber (cam 30 de minute) si forta mentala pentru ca vei fi tentata sa renunti rapid cand vei vedea cat de repede incepi sa obosesti. Ina este specializata in tipul asta de antrenament, poti sa vorbesti cu ea despre asta.

Bea apa.

Apa este esentiala in multe procese din corp: sustine sanatatea articulatiilor, hidratare, digestie, eliminarea toxinelor, previne constipatia, stimuleaza excretia urinara – deci eliminarea toxinelor etc. Slabirea presupune si eliminarea toxinelor din corp deci apa are un rol primordial.

Ai grija de ficat.

Slabirea are la baza procese care presupun trecerea angrenarea intensa a ficatului si a proceselor metabolice asociate. Transformarea ei in energie se face cu ajutorul ficatului (bilirubina este un indicator relevant) deci trebuie sa ai grija sa nu-l soliciti. Nu-ti fie teama sa folosesti un detoxifiant natural (Liv52 e un supliment bun, il gasesti in Plafar. Alternativ, poti cauta suplimente pe baza de silimarina).

2 Comentarii

  • valeriu spune:

    toti vorbiti numai prostii pana nu te abtii de la mancare nu poti sa dai burta jos asta va recomand eu asa mai faceti si economie de bani!

    • Anca spune:

      Degeaba mananci mai putin daca iti alcatuiesti dieta din bere, popcorn si ciocolata. Nu trebuie sa mananci mai putin ci alimente de calitate, care sa iti asigure nutrientii de care ai nevoie. In plus, dieta low-carb este cea mai eficienta pentru a da jos burta.

Scrie un raspuns

Adresa e-mail nu va fi facuta publica.