Vitamina D3 este o vitamina liposolubila care actioneaza la nivel celular. Este produsa cu ajutorul colesterolului de sub piele atunci cand exista expunere la raze ultraviolete de tip B (UVB) – fara creme de protectie.

Doza zilnica „recomandata” de Vitamina D este intre 400 si 600 IU. Corpul omenesc poate produce insa mult mai mult atunci cand se expune total la soare, ajungand si la 10000 UI in 20-30 de minute de expunere la soare. Persoanele cu pielea mai inchisa trebuie sa stea mult mai mult la soare decat cele cu piele alba pentru a produce vitamina D.

Conform unui studiu, aportul de 5000 UI de vitamina D zilnic este mult mai eficient decat 2000 UI.

Toxicitatea apare la doze extrem de mari, luate zilnic pe o perioada mai lunga de timp.

Vitamina D: la ce e buna?

Vitamina D functioneaza ca un hormon steroid. Acest tip de hormon merge la nucleul celulei, modifica expresia genelor sau le da un „ghiont” intr-o directie sau alta. Un alt hormon steroid este si testosteronul.

Beneficiile pe care le aduce vitamina D:

  • Reduce riscurile de boli cardiovasculare
  • Reduce riscurile de cancer
  • Foarte util in lupta impotriva osteoporozei
  • Extrem de bun pentru sistemul imunitar
  • Lupta impotriva depresiei
  • Creste fertilitatea
  • Sustine cresterea musculara si rezistenta
  • Reduce acneea
  • Ajuta la diminuarea riscurilor de a face Alzheimer
  • Poate ajuta in slabire
  • Combate diabetul de tip II si sindromul metabolic

Cauzele deficientei de vitamina D este in principal lipsa expunerii la soare (tot corpul, nu doar mainile si fata), dar si o dieta fara grasimi (cum gresit recomanda toti expertii in nutritie). Aportul suficient de magneziu si minimizarea glutenului din alimentatie poate ajuta in absorbtia vitaminei D. Oricum, pentru majoritatea oamenilor, este necesar sa se ia un supliment de vitamina D.

Citeste și  Antrenor tau online, 24 ore, 7 zile pe saptamana

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Recomand capsulele cu vitamina D3 de 5000 UI in fiecare zi. Eu folosesc vitamina D3 de la Olympian Labs de 3000 IU.

Alimente bogate in vitamina D

Sunt cateva alimente care sunt bogate in vitamina D, insa ar trebui consumate cantitati nerealiste din acestea pentru a acoperi nevoia corpului si a compensa lipsa de soare.

  • Ficat de cod – foarte bogat in vitamina D, o lingura poate contine pana la 1000IU.
  • Peste gras – pestele contine o cantitate substantiala de vitamina D, dar trebuie sa fie peste gras (vitamina d este o vitamina liposolubila). De ex: somon, sardina, macrou.

Mai puteti gasi vitamina D si in galbenusul de ou (de care fug majoritatea pentru ca „are colesterol” – o ineptie uriasa), ciuperci Shiitake (destul de rare la noi), unt, ficat (eu consum ulei de ficat de cod)

Conform cercetarilor (culese de pe Wikipedia):

  • 1000IU pe zi reduce riscurile de cancer de colon cu 50% si cancerul de san si ovarian cu 30%
  • 400IU pe zi reduce riscul de cancer de pancreas cu 43%
  • 1100IU pe zi reduce riscul de cancer la femei cu 60% (intr-un studiu desfasurat timp de 4 ani)
Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

3 COMENTARII

  1. Buna, am vrut sa cumpar vitamina D 3, dar lipseste pentru moment din stocul celor de la suplimente.ro si astept de cateva zile. Mai pot comanda si din alta parte ? Merci !

Lasă un răspuns la Ina Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here