Pe scurt: in dreapta sunt eu pe data de 25 mai 2010, dupa primul antrenament. Pana atunci, am fost un sedentar veritabil, geek, fara activitate fizica semnificativa. La 1,78 aveam 86 de kg, cu multa grasime depusa in zona trunchiului si a picioarelor.

In stanga sunt eu, acum (mai exact aseara): 73 kg. Faceti voi diferenta.

De unde am pornit

Probleme cu care ma confruntam acum 2-3 ani:

  • nu mai puteam sta mai mult de 15 minute pe scaun in masina. Frecvent, trageam pe dreapta pentru a ma dezmorti, durerile erau cumplite
  • circulatia periferica afectata din pricina pantalonilor care deveneau din ce in ce mai stramti (ex.: stateam pe scaun si imi amorteau talpile picioarelor)
  • aspect vizual neplacut: burta, nasturi fortati in partea de jos a abdomenului

Cand am luat decizia sa fac ceva in sensul asta eram absolut novice. IN TOT. Zero, nada. Nu stiam sa fac un exercitiu corect de flexie pentru biceps, ce sa mai vorbim de HIIT si alte lucruri cu care Ina v-a obisnuit.

Organizare si disciplina

M-am antrenat haotic, hranindu-ma prost, dezorganizat. Primul an si jumatate au fost de experimente si studiu (am evitat forumurile, am preferat studiile medicale, bazate pe cifre, statistici, realitati clinice). In 2011 a urmat HIIT –  o tehnica de antrenament extraordinara pe care am experimentat-o alaturi de Alisia – aflata acum pe alte meleaguri latine 🙂 A urmat slabirea, dar si pierderea de masa musculara (antrenamente prea lungi, pentru o constitutie ectomorfa ca a mea).

De anul trecut a inceput disciplina, nutritia controlata, suplimentele luate inteligent si adaptate la mine. Da, iau suplimente, nu, nu cred in mituri cretine (untul e prost, grasimea da colesterol etc.). Ma antrenez cu greutati, intens si, de 2 ori pe saptamana lucrez HIIT alaturi de Ina sau singur. Am experimentat low-carb, high protein, raw-vegan, vegan. M-a convins dieta paleo, pe care atat eu cat si Ina o urmam. Deh, lucrurile bune se fac in cuplu 🙂

Citeste și  Scortisoara: condimentul care face minuni pentru sanatate

Unde am ajuns: schimb lumea

De 1 an si jumatate eu si Ina schimbam lumea in jurul nostru prin ce facem, atat pe acest website cat si in sala, pe Facebook si in alte imprejurari. Prieteni apropiati, amici de pe Facebook, elevi, parteneri de business au inceput usor, usor sa se uite la ce mananca, sa faca sport. E o chestiune de decizie si NU de timp (mi-aduc aminte de un cititor de pe site care lucreaza la un abator 12 ore pe zi si totusi are timp de 2 ori pe saptamana sa se duca intr-o sala).

Ti se pare lung traseul meu? Eu timp de 1 an si jumatate din cei aproape 3 am gresit, am experimentat, m-am hranit anapoda. Rapiditatea rezultatelor depind de tipul somatic, genetic, stil de viata, hrana etc. Tine cont ca am trecut de la TOTAL sedentar la un stil de viata „sportiv”. Nu poti avea pretentia ca 10 ani din 30 sa fii inactiv si apoi sa ai rezultate peste noapte. Natura are caile ei, iar povestea mea demonstreaza acest lucru.

Revenind: sunt multumit de traseul pe care il am vis-a-vis de calitatea vietii mele, de felul in care arat (mai bine decat la 20 de ani), de lucrurile bune pe care le aud de la oamenii pe care ii motivez. Ceea ce va doresc si dumneavoastra! 🙂

Spor(t) din plin si o zi buna!

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

2 COMENTARII

  1. Salut Radu, cu aceeasi problema ma confrunt si eu. Am aprox 1,85m si 90kg insa as vrea sa mai slabesc vreo 5 kg cel putin. Te rog sa imi recomanzi cele mai „eficiente” exercitii de ardere a grasimilor din zona abdominala, solduri si de pe piept. Mentionez ca m-am apucat de sala de scurt timp si asta e primul target. Arderea grasimii si tonifiere apoi ma voi concentra pe masa musculara. Multumesc si astept raspunsul tau

    • Ina a scris despre slabirea localizata: NU EXISTA ASA CEVA. Slabesti de peste tot, nu numai de pe abdomen sau solduri. Recomandarea mea simpla este sa mentii nivelul de proteina/kilocorp la 2-3 grame si sa reduci din cantitatea de carbohidrati in asa fel incat sa fii pe deficit caloric undeva la 200 kCal pe zi. Pentru un plan personalizat care te scuteste de toate calculele, ia legatura cu Ina la ina@sportaholic.ro.

Lasă un răspuns la Radu Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here