Nu sunt adepta numaratului de calorii. Atata timp cat nu depinde salariul tau de modul cum arati, nu cred ca ar trebui sa te stresezi atat de mult. Am avut o perioada cand numaram tot ce mancam, imparteam pe macronutrienti si am avut rezultate frumoase. Insa personal nu pot face asta pe termen lung. Nu este viata pe care o vreau. De aceea stiu ca este frustrant sa mananaci 1200 de calorii pe zi si sa nu slabesti asa cum iti doresti. Problema ar putea fi in modul cum iti calculezi aceste calorii sau poate ai o problema metabolica. Pentru a avea succes in procesul de slabire, ar trebui sa vezi exact unde este problema.

Numeri caloriile in mod gresit

Una dintre cele mai frecvente greseli in procesul de slabire, este numararea gresita a caloriilor (daca alegi sa faci asta). Nu subestima caloriile pe care le mananci zilnic, este un pas destul de mic de la a crede ca mananaci 1200 de calorii si de fapt sa mananaci 1800. Pentru a te asigura ca mananci 1200 de calorii pe zi, trebuie sa cantaresti si sa masori toate portiile de mancare. Foloseste o aplicatie online in care iti treci tot ce mananaci (eu foloseam MyNetDiary) si restul face aplicatia pentru tine (masoara macronutrientii, caloriile, apa pe care o bei etc). Nu uita sa treci in aplicatie uleiul pe care il folosesti la gatit, suplimentele pe care le iei, absolut tot.

Ai putea avea un metabolism lent

De multe ori persoanele cu mai multe kilograme in plus, slabesc mai usor decat cele mai slabe. Barbatii au de asemenea avantaj la acest capitol, intrucat tind sa arda mai multe calorii decat femeile. In aceasi categorie se inscriu si persoanele mai tinere, intrucat ard caloriile mult mai repede decat cei mai in varsta.

Rata metabolica bazala iti poate spune cate calorii arzi atunci cand te odihnesti sau cate sunt necesare pentru a intretine functiile vitale. De exemplu o femeie la 50 de ani, 160 cm si apx 60 de kg are o rata metabolica de 1220 de calorii. Astea sunt caloriile de care are nevoie pentru a respira, dormi, merge, gandi etc. Pentru a slabi, aceasta persoana ar trebui sa arda prin sport 500 de calorii pe zi pentru a slabi jumatate de kilogram pe saptamana. Daca metabolismul tau este lent, vei avea dificultati in a slabi fara sa intensifici nivelul de activitate sportiva.Femeile nu ar trebui sa manance mai putin de 1200 de calorii pe zi, este dificil sa atingi nivelul de nutrienti si macronutrienti de care ai nevoie sa fii sanatoasa cu doar 1200 de calorii pe zi. Citeste mai multe despre rata metabolica bazala aici

Citeste și  Piersicile ingrasa?

De ce ai putea avea un metabolism lent?Mananc-1200-de-calorii-dar-nu-slabesc

Chiar daca esti o persoana tanara dar cu probleme de greutate, poti avea dificultati in procesul de slabire daca metabolismul este afectat in vreun fel. Afectiunile tiroidei pot duce la un metabolism mai lent. De asemenea, unele medicamente pot duce la asemenea probleme, de ex. pastilele care trateaza depresia, diabet, tensiune ridicata. Consulta un doctor daca ai observat dificultati in a slabi.

Probleme de metabolism pot aparea si daca te infometezi, daca apelezi la diete drastice si de lunga durata, daca tii diete disociate. Primesc multe emailuri cu intrebarea din titlu, de aceea am ales sa tratez acest subiect. Nu alege sa reduci atat de mult caloriile, calculeaza-ti rata metabolica astfel incat sa stii cu siguranta care este numarul de calorii de la care trebuie sa pleci. Actioneaza inteligent!

Ce solutii exista?

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Asa cum am spus mai sus, numaratul caloriilor nu este o solutie de lunga durata. Alege un stil de viata sanatos pe care il poti continua. Fa sport de 4-5 ori pe saptamana daca timpul iti permite sau fa intervale scurte si foarte intense daca timpul nu este tocmai de partea ta. Antrenamentele nu te ajuta doar sa arzi calorii pe perioada antrenamentului insa iti activeaza metabolismul astfel incat sa arzi mai multe calorii dupa ce antrenamentul se incheie. Nu uita sa te antrenezi cu greutati pentru a capata acel aspect tonifiat.

Ai grija ce mananaci. La fiecare masa alege sa ai o sursa de proteina (carne, peste, lactate), legume verzi cat mai multe, grasimi sanatoase (cocos, ulei de masline, nuci, seminte).

Controleaza portiile de mancare. Mai bine mananaci mai des si doar atunci cand iti este foame, decat sa mananaci mult o data.

Asigura-te ca dormi suficient pentru a beneficia de efectele hormonului de crestere, care iti va ajuta organismul sa metabolizeze grasimea intr-un mod mai eficient.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

LĂSAȚI UN MESAJ