Olivia de la www.femeiafit.ro alaturi de Adriana, una din cele mai silitoare fete de la clasele mele de HIITensity, mi-au adresat cateva intrebari despre HIIT, Tabata si beneficiile acestui tip de antrenament. Gasiti interviul mai jos. Enjoy!

Una dintre voi, si anume Adriana, aceeasi Adriana care a avut indrazneala sa-mi puna mai multe intrebari cu privire la alimentatia mea sanatoasa, mi-a recomadat sa o abordez si sa fac un interviu despre HIIT cu Ina, instructoarea de la sala la care merge Adriana.

M-am bucurat sa aud ca Ina este specializata pe clase de HIIT, avand in vedere ca si eu folosesc antrenamentul HIIT si Tabata pe post de finisher la antrenamentele cu greutati sau in zilele in care nu am prea mult timp la dispozitie, iar acest mini-interviu mi-a oferit oportunitatea sa aflu opinia deschisa a unei femei cu o mare pasiune pentru acest stil de antrenament, care isi sprijina si incurajeaza cursantele sa se autodepaseasca si sa devina mai bune (inside and outside) cu fiecare clasa parcursa.

Ina, are o experienta in aerobic si fitness de peste 3 ani, este antrenor Tabata si HIIT la sala de fitness Pure Jatomi Fitness in Afi Cotroceni si a avut amabilitatea sa ne raspunda la cateva intrebari (ale mele si ale Adrianei) despre clasa de HIIT pe care o preda.

Dar sa nu mai lungim vorba, iata ce spune Ina despre clasa ei de HIIT:

1. Cum a ajuns sa iti placa si cand ai inceput sa predai clase de High Intensity Interval Training?

Am inceput ca o simpla clienta, la o sala de cartier. Acolo am cunoscut-o pe Alisia, care era instructor aerobic, fiind in acelasi timp si medic rezident la Spitalul Elias. M-a impresionat ca intotdeauna venea cu exercitii noi, niciodata nu se repetau si plecam de acolo cu picioarele tremurande.
Usor, usor am realizat ca asta este ceea ce imi place sa fac cel mai mult, si am facut un curs de Instructor Fitness Aerobic la Universitatea Ecologica, una din putinele la acea vreme. Dupa plecarea Alisiei din tara (la un prestigios spital din Spania), i-am luat locul la Pure Health & Fitness, mai intai ca antrenor personal si apoi ca instructor HIIT & Functional Training.

2. Care sunt avantajele HIIT, dupa parerea ta?

HIIT (high intensity interval training) are nu numai avantajul cardiovascular ci si faptul ca ajuta la cresterea metabolismului bazal si la “arderea” tesutului adipos, fiind unul din cele mai eficiente antrenamente pentru slabire. Mai mult decat atat, poate fi facut oriunde, nu doar la sala.
Motivul principal pentru care HIIT functioneaza asa de bine in lupta cu grasimea comparativ cu sesiunile cardio constante pe banda, este cresterea si activarea metabolismului atunci cand stai (resting metabolism). Mai exact, dupa sesiunile de interval training corpul tau continua sa arda inca 24 de ore DUPA ce ai incheiat antrenamentul.

3.Ce le spui tipelor care vin pentru prima oara la clasa? Cum le sfatuiesti sa faca fata antrenamentului si sa tina randul cu celelalte?

Desi mi s-a spus in foarte multe feluri: “terorista”, “Ina care rupe splina” :P , intotdeauna sfatuiesc persoanele noi sa lucreze cu propria greutate (daca sunt exercitii cu greutati), sa adopte varianta mai usoara a exercitiilor (flotari de pe genunchi, de ex) si sa nu renunte niciodata.

Citeste și  Video-antrenament exploziv HIIT - abdomen, umeri, picioare

4. Ai combina HIIT si cu un alt tip de antrenament (sa spunem ca scopul ar fi un corp bine definit)? Daca da, cu ce anume si de ce?

Combin HIIT cu Tabata (20 de secunde timp de lucru, 10 secunde pauza), cu exercitii functionale, bosu, strength. Se stie ca exercitiile cu greutati ajuta corpul pe termen lung.
Antrenamentul de rezistenta (cu greutati) nu influenteaza direct slabirea prin “transformarea grasimii in muschi”  (a se citi, arderea de grasime) aproape indiferent de dieta. Cu toate acestea, incarcarea musculara indusa de exercitiile cu greutati creeaza un stimul anabolic pentru hipetrofia fibrei musculare scheletice. Au fost realizate multe studii in contextul dietelor low-fat (cu putine grasimi) si acestea au indicat ca antrenamentul de rezistenta (2-3 zile / saptamana) poate proteja masa musculara pe durata slabirii.

5. Stim cu totii ca este extrem de important felul in care gandim. Acesta ne influenteaza in mod cert performantele. Sportul nu face exceptie de la aceasta regula. Prin urmare, cum ar trebui abordat ca atitudine un antrenament HIIT pentru a beneficia la maximum de pe urma lui, dupa parerea ta? Ce mindset ar trebui sa ne dezvoltam si sa avem atunci cand facem un antrenament HIIT? Care este mind set-ul tau in timpul acestor antrenamente?

Este important sa realizezi cate beneficii aduce sportul sanatatii tale. Apoi, de la antrenament la antrenament trebuie sa fii mai bun, sa concurezi cu propia persoana. Daca azi ai facut 10 burpees (de cautat pe net acest exercitiu), maine fa 12 si tot asa. Si cel mai important: iesi din zona de confort

6. De ceva timp, circuitele Tabata au devenit o constanta in antrenamentele de la sala. Poti sa ne spui te rog care este rolul lor in eficientizarea antremanentului HIIT?

Rolul antrenamentelor Tabata este sa arda) Este un antrenament extrem de eficient si alaturi de timerul meu Gymboss reusesc sa duc antrenamentele la un nivel maxim de efort. Dupa numarul din ce in ce mai mare de participanti, inteleg ca antrenamentul este eficient si provocator.

7.Ce mi-ai spune sa ma convingi sa vin la clasa de HIIT, pe scurt, cateva cuvinte?

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Indiferent daca obiectivul tau este sa iti imbunatatesti sistemul cardiovascular, sa scapi de tesut adipos, sa pui masa musculara, HIIT si Tabata este pentru tine. Antrenamentele sunt scurte, eficiente si este una din uneltele care te vor ajuta sa obtii un abdomen de invidiat.

Siiiiiii, un corp frumos pentru vara se construieste inca de pe acum ;)

8. Ina, spune-mi te rog unde te pot gasi cititoarele mele si cum pot afla mai multe despre tine.

Pot fi gasita pe www.sportaholic.ro sau ina@sportaholic.ro sau pentru antrenamente la Pure Jatomi Fitness in Afi Cotroceni Mall.
Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

1 COMENTARIU

  1. Buna Ina,
    Foarte bun articolul si multumesc ca ti-ai facut timp sa raspunzi la intrebari si sa ne lamuresti. Acum stim clar pentru ce ne dam duhul la un circuit de Tabata fara pauza! :)))
     
    Adriana

Lasă un răspuns la Adriana Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here