Untul a fost nedrept contestat ca fiind radacina bolilor cardiovasculare datorita grasimilor saturate si a colesterolului pe care il contine. Daca este sanatos untul, aflati in acest articol.

In ciuda cantitatii mari de grasime pe care il contine, s-a demonstrat ca untul ajuta in slabire. Pentru extra informare, cititi studiul de aici – Thee relationship between high-fat dairy consumption and obesity, cardiovascular, and metabolic disease

De ce ar trebui sa consumi unt?

  • este plin de vitamine, minerale, antioxidanti si grasimi sanatoase
  • abunda in cel mai usor asimilabila forma de vitamina A, necesara pentru tiroida
  • are un raport optim de omega 3 – omega 6
  • contine acid lauric, important in tratarea infectiilor cu ciuperci si candida
  • contine lecitina, esential in metabolismul colesterolului
  • contine antioxidanti care protejeaza organismul impotriva efectului negativ al radicalilor liberi
  • este o sursa excelenta de vitamina E si K
  • grasmile saturate din unt au un efect anti-tumoral si anti-cancerigen
  • este o sursa buna de seleniu
  • contine acid alfa linoleic (ALA) si acid alfa linoleic conjugat (CLA), primul este un agent anti-cancerigen, ajuta in cresterea musculara si stimuleaza imunitatea iar cel de-al doilea este deseori folosit in suplimentele pentru slabit
  • vitamina D din unt este extrem de benefic si ajuta si la absorbtia calciului
  • colesterolul prezent in unt este esential pentru dezvoltarea sistemului nervos al copiilor
  • poate contribui la cresterea fertilitatii in randul femeilor
  • este o sursa de iod in cea mai absorbabila forma
  • protejeaza impotriva infectiilor gastrointestinale ale tinerilor si batranilor
  • este o sursa excelenta de energie si nu este stocat in corp ca si testut adipos (daca este asociat corect)
  • contine adid arahidonic, care joaca un rol foarte important in functionarea creierului si este un component vital in membrana celulara
Citeste și  Pomelo, fructul recomandat in slabire

Ce fel de unt e sanatos?

Este sanatos untul in casa. Din pacate insa, nu stiu cati dintre noi mai au timp sa se ocupe si de acest aspect.

Pe locul doi este untul organic, de preferat de la vacute care au pascut iarba.

Bun, este sanatos untul. Dar cum se mananca?

As evita prajirea untului pentru mult timp. Daca vrei sa pui un pic in omleta, este ok, insa untul nu este potrivit pentru folosirea lui temperaturi mari.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Cu ce se combina untul?

Evita sa asociezi untul (grasime saturata) cu carbohidrati simpli –  cum ar fi painea, porumbul, cartofii. Aceasta combinatie favorizeaza depunerea de grasime. O asociere corecta este cu proteine de calitate (eu prefer carnea de vita si oua) si carbohidrati complecsi (eu prefer legumele, quinoa, hrisca).

infografic despre unt

In Sportashop am adus 2 suplimente extraordinare, ALA (acid alfa-lipoic – hipoglicemiant – calmeaza senzatia de foame, antioxidant puternic) si CLA (Acid Linoleic Conjugat – grasime care, paradoxal, „arde” grasimea si sustine masa musculara in acelasi timp). Le poti cumpara direct, mai jos:

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

2 COMENTARII

  1. Formulare greşita. „abunda de cea mai usor asimilabila forma de vitamina A, necesara pentru tiroida”.
    Formulare corecta. „abunda iN CEL MAI UŞOR asimilabila forma de vitamina A, necesara pentru tiroida”.

    Adverbul „uşor” se trece prin gradele de comparaţie, şi nu adjectivul „asimilabila”.
    Spunem „cea mai asimilabila forma de vitamina A, dar „cel mai uşor asimilabila forma de vitamina A”.
    E forma de vitamina A cel mai uşor asimilabila. 

Lasă un răspuns la silvia Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here