De ce e bine sa mancam ciocolata?

5
4828

Am inceput sa fac o mica cercetare pe marginea consumului de ciocolata, in principal pentru a justifica faptul ca sunt o “consumatoare” de ciocolata NEAGRA 🙂

Recomand consumul moderat de ciocolata neagra, cu peste 75% cacao, fara emulgatori si aditivi adaugati. O ciocolata buna are in principal ca si ingrediente cacao, unt de cacao, lecitina si o cantitate mica de zahar (exista pe piata si ciocolata cu stevia, xylitol). Personal consum ciocolata Heidi si Lindt, insa nu ma limitez la aceste sortimente.

Care sunt beneficiile consumului de ciocolata?

Ciocolata neagra are efect antioxidant

flavonoidsSe stie deja faptul ca ciocolata protejeaza sistemul cardiovascular prin continutul de flavonoizi pe care ii contine.

In mediul ambiental, flavonoizii ajuta plantele sa se protejeze de toxine si sa repare acolo unde este nevoie. In general, flavonoizii pot fi gasiti intr-o varietate de legume si fructe (nu, ciocolata nu este un fruct!:)) Antioxidantii ajuta celulele sa reziste actiunii radicalilor liberi care se formeaza in urma proceselor metabolice normale (ca respiratul, de exemplu) sau in urma contaminarii externe (de ex. fumatul). Daca organismul nu are suficienti antioxidanti pentru a combate oxidarea la nivel celular, poate fi afectat de radicalii liberi. De exemplu, o oxidare puternica poate determina colesterolul LDL sa formeze placa pe interiorul peretilor arterelor.

Flavonoizii se regasesc si in cacao si studiile au demonstrat ca dincolo de efectul antioxidant, ciocolata are si beneficii asupra sistemului vascular, scade tensiunea arteriala, imbunatateste fluxul sangvin catre creier si inima, facand plachetele sangvine mai putin lipicioase si capabile sa se inchege.

Flavonoizi gasim din belsug si in fructe de padure, mere, ceapa, ceai verde, vin rosu, deci nu te baza doar pe ciocolata. Un studiu a aratat faptul ca ciocolata neagra contine mai multi antioxidanti, polifenoli si flavonoizi decat acai sau afine.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Ciocolata neagra restabileste flexibilitatea arterelor

In acelasi timp lipirea celulelor albe de peretii vaselor sangvine. Se cunoaste faptul ca rigiditatea arteriala si adeziunea celulelor albe sunt factori care duc la ateroscleroza.

Ciocolata neagra are efect anti-inflamator.

Conform celor mai recente studii, atunci cand mancam ciocolata neagra hranim bacteriile prietenoase din stomac, lucru care duce la fermentarea acesteia si eliberarea de compusi anti-inflamatori. Atunci cand acesti compusi sunt absorbiti de organism, reduc inflamatia tesutului cardiovascular, reducand pe termen lung riscul de accident vascular celebral

Ciocolata neagra este nutritiva

100 de grame de ciocolata neagra avand 70-85% cacao are 11 grame de fibre, fier, magneziu, cupru, mangan, potasiu, fosfor, zinc, seleniu, proteina. Bineinteles ca 100 de grame este foarte mult si in nici un caz nu e recomandat sa mananci zilnic, mai ales ca vine la pachet si cu vreo 600 de calorii si o cantitate moderata de zahar. Deci, mare atentie

Ciocolata neagra imbunatateste activitatea cerebrala

Exista studii care demonstreaza acest lucru.

Toate sortimentele de ciocolata sunt sanatoase?

Din pacate, nu. Cu cat cacaoa este mai procesata, cu atat se pierd mai multi flavonoizi in procesul de productie. Cea mai mare cantitate de flavonoizi este continuta de ciocolata neagra, fiind si cea mai putin procesata si avand si mai putine ingredient extra adaugate.

Grasimea din ciocolata nu este nociva?

Profilul acizilor grasi din ciocolata este unul excelent, in principal fiind grasimi saturate si mononesaturate si cantitati mici de grasimi polinesaturate.

Procentul mare de grasime din ciocolata de care citesti pe eticheta vine din untul de cacao care este compus in principal din acid oleic (o grasime mononesaturata sanatoasa pentru inima, care se gaseste si in uleiul de masline), acid stearic si acid palmitic.

Pe langa grasimi, ciocolata neagra mai contine si stimulanti precum cafeina si teobromina, insa cantitatea este relativ mica in comparatie cu cafeaua.

In concluzie, ciocolata neagra este sanatoasa si daca o consumi cu moderatie nu iti poate aduce decat beneficii. Ideal este sa alegi o ciocolata de calitate, cu un continut ridicat de cacao (>70%) si cat mai putine ingrediente suplimentare.

Iti recomand sa incerci si budinca de ciocolata pe care o poti face in casa in doar cateva minute – Desert sanatos si nutritiv: budinca de ciocolata cu avocado

 

5 COMENTARII

  1. Foarte interesant articolul, multumim pentur informatii. Si eu sunt mare amatoare de ciocolata neagra, uneori e greu sa pun frana. Imi permiti sa-ti fac o sugestie? La Mega Image au o ciocolata neagra de la Rausch (o aveau si la Kaufland pe vremuri), Trinidoro se numeste, care contine doar cacao, unt de cacao si zahar din trestie. Fara emulgatori, vanilina sau alte minunatii.

  2. Tineti cont si de efectele negative, unul din ele fiind faptul ca este un puternic eliminator de calciu datorita raportului foare prost de calciu-fosfor continut (putin calciu, mult fosfor), cat si a teobrominei, cafeinei şi teofilinei, substante ce sunt si ele eliminatoare de calciu.

  3. Buna, in primul rand vreau sa mentionez ca de 6 ori pe saptamana dimineata, petrec 1 ora 1:30 in sala de forta. Inainte sa merg consum fructe cu cereale integrale dupa antrenamente consum legume si carne (peste si pui), dar as dori sa intreb, daca vrem sa consumam ceva dulce cum ar fi (rulada de biscuiti preparata in casa, ciocolata..) sau alte dulciuri preparate in casa nu de la magazin, cand ar fi mai OK sa le consumam, fara sa avem neplaceri in greutate. Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.