Cum se metabolizeaza grasimea?

Atunci cand am inceput sa realizez cum functioneaza metabolismul, am inceput sa inteleg si ce trebuie sa fac pentru a avea rezultate pentru mine si clientii mei.

In timpul antrenamentului de tip aerob, grasimea stocata este desfacuta in lanturi de acizi grasi si glicerol, componentele ei de baza. Apoi sunt eliberate in sange si muschi, unde acizii grasi sunt transportati in mitocondriile celulelor si desfacuti printr-o serie de de actiuni complexe pentru a produce energie, dioxid de carbon si apa. Glicerolul este trimis catre ficat pentru stocare si pentru a face alti compusi. Metabolizarea grasimii continua atata timp cat oxigenul si glucoza sunt prezente in celulele tale.

Cat timp trebuie sa ma antrenez pentru a indaca-fac-abdomene-da-burta-joscepe sa ard grasime?

E necesar sa faci exercitiu aerobic moderat (de ex. alergare usoara pe banda) pentru macar 10-15 minute pentru a incepe sa folosesti grasimea ca energie. In primele 5 minute de exercitiu aerobic (alergare usoara, cycling), organismul tau foloseste glucoza ca prima sursa de energie. Dupa 10 minute – in functie de nivelul de fitness – corpul tau incepe sa foloseasca grasime ca sursa de energie.

Exercitiile pentru abdomen ard grasimea de pe abdomen?

Asa cum am mai scris in acest articol, nu exista slabire localizata. Daca faci antrenamentele potrivite (si mananaci cum trebuie), vei pierde grasime de peste tot, nu doar dintr-o anumita zona.

Deoarece nu poti face exercitii pentru abdomen pentru un timp indelungat (precum alergarea sau cyclingul), corpul tau foloseste glucoza pentru energie si niciodata grasimea, ca sursa de energie. Chiar daca poti sustine o contractie musculara abdominala timp de 5 minute continuu, risti sa iti ranesti coloana si sa ai dureri abdominale de la flexia excesiva.

Citeste și  Tonifierea corpului pe intelesul tuturor

Ce trebuie sa fac pentru a avea un abdomen tonifiat?

Exercitiile metabolice pentru intreg corpul ajuta la arderea multor calorii si iti pot creste masa musculara. Abdomenele daca-fac-abdomene-da-burta-josclasice sunt bune, le poti integra in antrenamentele tale insa nu te concentra numai pe ele si in niciun caz la inceputul antrenamentului.

Exercitii excelente pentru abdomen sunt si genuflexiunile, flotarile, sprint-urile si sariturile de orice fel (coarda este foarte buna).

Indiferent ce exercitii alegi pentru rutina zilnica sau saptamanala, alege sa le faci la o intensitate maxima si fara pauze lungi. Iti recomand HIIT (high intensity interval training), 40-50 secunde antrenament intens, 10 secunde pauza, cate exercitii vrei tu (in functie de nivelul tau de fitness), repetat tot circuitul de 3-4 ori. Genul asta de antrenament te va ajuta sa arzi mai multe calorii intr-un timp mai scurt de lucru.

In concluzie, daca faci doar abdomene nu o sa scapi de burta. Este nevoie sa fii in usor deficit caloric, sa antrenezi tot corpul cu exercitii cu greutati, sa mananaci multe legume, proteine, grasimi sanatoase si sa bei multa apa.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here