Ca sa pierzi rapid in greutate, trebuie sa analizezi radacina problemei. Cauza principala pentru care ne ingrasam nu este ca mancam prea mult si facem prea putina miscare, ci este faptul ca mancam alimente care care favorizeaza ingrasarea (zahar, grau, grasimi trans, uleiuri industriale si vegetale).

Solutia este sa eliminam aceste alimente. Si functioneaza.

Insulina – usa spre celulele adipoase

Insulina este cunoscuta pentru rolul important in controlul nivelului zaharului din sange. Ce este interesant este cum  iti afecteaza insulina celulele adipoase (adipocitele).

Una din principalele functii ale insulinei este sa trimita semnale catre celulele adipoase, care sunt celule „specializate” avand singurul scop de a construi si depozita grasimea.

Pentru aceste celule, insulina functioneaza ca o usa. Trimite zaharul din sange catre celulele adipoase si le spune sa il transforme in grasime. In acelasi timp, insulina spune acestor celule sa „se tina” de aceasta grasime si sa nu ii dea drumul. O alimentatie proasta creste constant nivelul insulinei si tot constant favorizeaza depunerea de grasime ducand la obezitate.

Pentru a determina celulele adipoase sa elibereze acea grasime, trebuie sa reducem nivelul insulinei schimband alimentele pe care le mancam in mod regulat.

Care este solutia?

Cea mai eficienta metoda pentru reducerea insulinei este sa reduci carbohidratii din dieta (Ce sunt carbohidratii?). Cand carbohidratii din dieta sunt redusi, insulina scade si celulele adipoase sunt libere sa elibereze tesutul adipos de care se tin ca un scai. Din moment ce grasimea este eliberata, corpul o poate folosi ca si sursa de energie. La acest moment, creierul realizeaza ca nu mai are nevoie sa manance asa de mult. Apetitul scade si incepe si slabirea fara diete complicate si restrictii, atata timp cat carbohidratii sunt tinuti jos.

Un stil de viata cu cat mai putini carbohidrati este un stil de viata sanatos. Imbunatateste nivelul zaharului din sange, scade colesterolul si trigliceridele si duce direct la slabire in greutate din tesut adipos. Daca vreti o informare completa, puteti citi mai multe studii pe acest subiect: 1, 2, 3.

Citeste și  Cum sa slabesti hranindu-te sanatos - partea I

S-a dovedit ca acest tip de dieta poate vindeca diabetul de tip II.

Reducerea carbohidratilor si a nivelului insulinei este cea mai buna metoda pentru slabire. Este un fapt dovedit.

Cati carbohidrati sunt necesari pe zi?

Sper ca am reusit sa te conving ca o dieta low-carb este cea mai buna abordare pentru a slabi rapid.

In functie de obiectivul tau, nivelul de carbohidrati poate creste sau scadea:

  • Mentiere: 100-150 grame de carbohidrati pe zi
  • Slabire: sub 100 grame pe zi
  • Slabire rapida: sub 50 grame pe zi

Aceste niveluri sunt cu titlu informativ si trebuie adaptate fiecarui individ in parte. De exemplu, sportivii de performanta au nevoie de mai multi carbohidrati (de calitate), iar daca faci munca de birou toata ziua, ai nevoie de un minim de carbo.

Trebuie sa experimentezi si sa vezi ce e mai bine pentru tine.

Fii constient ca iti poate lua cateva zile pentru ca organismul tau sa se adapteze si sa inceapa sa arda grasimea pentru energie, in locul carbohidratilor.

Ce avem voie sa mancam?

Intr-o dieta low-carb poti manca branzeturi (va recomand branza fermentata), chefir, smantana, carne neprocesata, nuci si seminte de toate felurile (crude), legume, peste, oua, unt, avocado.

Evita graul, cerealele, zaharul (nu uita de provocarea acestei luni), grasimi trans, uleiurile rafinate si fructele dulci.

Ca sa masor nivelul carbohidratilor zilnici, mai folosesc din cand in cand o aplicatie pe telefon (dar exista si pe internet) care se numeste MyNetDiary, unde iti treci (in engleza) ce mananci si iti spune cantitatea de nutrienti. Oricum, mai sunt alte asemenea aplicatii, ai putea sa folosesti una pentru a-ti fi de ajutor la inceput.

Si nu uitati de sport, faceti de 3 ori pe saptamana miscare, neaparat aceste sedinte sa implice si ridicarea greutatilor pentru a-ti imbunatati metabolismul si pentru a creste nivelul de ardere a grasimilor.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

2 COMENTARII

  1. In condițiile în care eu am un regim care presupune 180-200 carbohidrați/zi voi rămâne un scai pentru adipocite 🙁 Este primul tău articol care mă întristează . Dar, pentru situațiile normale , este unul adecvat și care presupune un regim alimentar nu doar sănătos cât și aromat, gustos

  2. Problema mea sunt fructele, căci îmi plac f mult mai ales cele de sezon :căpșuni și cireșe. Intr-o dietă low carb pot manca fructe în fiecare zi și ce cantitate?. As vrea sa slăbesc 5 kg dar cred că aportul de fructe îmi saboteaza rezultatele, deși fac și sport și mănânc sănătos.Ceva nu merge, ori e vorba de cantitatea de mâncare, ori de zaharul din fructe. Mănânc cam 350 de g de fructe pe zi. Mulțumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here