Asta este obiectivul major al celor care vin la sala. In general, daca se poate, sa ardem doar grasimea de pe abdomen, nu-i asa?

Pentru a asigura rezultate maxime in arderea grasimilor, trebuie sa inveti cum ajungi sa ai tesut adipos. Slabirea si arderea grasimilor nu reprezinta unul si acelasi lucru. Poti slabi si prin pierderea de tesut muscular si apa, astfel pe cantar totul sa fie „roz” insa tesutul adipos sa fie tot acolo.

Tesutul adipos este ultimul care se „arde”, primul fiind glicogenul din ficat, apoi cel din tesutul muscular si de abia apoi tesutul adipos.

Cum pot sa ard grasimea de pe abdomen?

Antrenament aerobic – pentru ca antrenamentul aerobic sa fie eficient si sa incepi sa arzi grasime, trebuie ca acesta cum-pot-sa-ard-grasimeasa fie efectuat la un anumit ritm cardiac (heart rate).  Pulsul tau (cat de repede bate inima pe minut) determina aceasta zona.

Formula pentru pentru „zona de ardere” = 220 – varsta ta

Rezultatul ar trebui sa iti indice cat de repede ar trebui sa iti bata inima cand faci exercitii ca sa slabesti din grasime.

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Recomand antrenamentul de tip aerobic atata timp cat nu este doar „ţopaiala” ci se folosesc si greutati si nu mai mult de o ora. Puteti face bicicleta, eliptica, interval training, circuit training dar atentie la supraantrenament

Antrenament cu greutati – reprezinta o miscare inteligenta pe termen lung pentru cei care vor sa construiasca „motorul” care ii va ajuta sa arda pe viitor, fara eforturi foarte mari. Este vorba de cresterea musculara, care se poate realiza cu ajutorul unei diete proteice si antrenamente cu greutati si care asigura in timp arderea grasimilor si cresterea metabolismului bazal.

De ce stocam grasime?

De regula pentru ca mancam mai mult decat avem nevoie si suntem sedentari.

Corpul nostru extrage carbohidratii din mancare cu ajutorul unui proces care poarta denumirea de hidroliza, unde fluidele calde amestecate cu saliva si cu ajutorul intestinului subtire desfac carbohidratii din mancare in glucoza. Pentru ca este un zahar simplu, glucoza poate fi transportata prin peretele intestinului subtire pentru a fi stocat de catre corp in ficat.

O data procesata, glucoza va parcurge unul din cele trei drumuri in corp. Deseori spunem ca „ardem” carbohidratii insa procesul chimic are un component aditional. Indiferent unde este stocat glicogenul, atunci cand este folosit da nastere unui compus care se numeste ATP (adenosinetriphosphate), care este sursa energetica a corpului.

Prima si cea mai directa ruta de intrare in corp a recentei convertite glucoze este din intestinul subtire in sange, unde glucoza este imediat convertita in ATP, in combinatie cu oxigenul din sange.

Al doilea depozit pentru glucoza este sistemul muscular. Glucoza este convertita in glicogen, care este un sir lung de zaharuri simple stocate ca un fel de amidon, un zahar complex. O data stocat in muschi, glicogenul nu poate fi eliberat in sange, dar va fi folosit ca si combustibil pentru a produce ATP chiar de catre muschi.

Citeste și  Daca fac liposuctie voi fi slaba pentru totdeauna?

Cel mai important mecanism de procesare a glucozei este realizat de catre ficat. Fiind cel mai mare organ al corpului, ficatul realizeaza un numar important de functii metabolice si de purificare a corpului, unul din acestea fiind cel de stocare a glucozei sub forma de glicogen. Ficatul este capabil sa stocheze 10% din volumul lui in glicogen, in comparatie cu 1% cat poate stoca sistemul muscular. Ficatul elibereaza glicogen cand este necesara productia de energie si regleaza nivelul de glucoza prezent in sange, critic pentru sanatate.

Procesul prin care glicogenul din ficat este convertit in glucoza este legata si de actiunea pancreasului, care monitorizeaza nivelul glucozei din sange. Cand pancreasul sesizeaza ca nivelul glucozei din sange este prea jos, pancreasul produce un hormon – glucagen – pentru a stimula eliberarea glicogenului din ficat in sange (sub forma de glucoza) pentru a restabili echilibrul. Cand nivelul glucozei din sange este prea mare, pancreasul secreta un alt hormon – insulina – pentru a stimula ficatul sa nu mai elibereze glicogen.

 Ce facem pentru a incepe sa ardem grasimea?cum-pot-sa-ard-grasimea

  1. Mananca dimineata – am scris mai multe aici
  2. Nu sari peste mese – atunci cand vrei sa arzi tesut adipos, corect este sa mananci de 5-6 ori pe zi. Daca vei sari peste mese in ideea ca vei reduce caloriile, vei seta corpul pe „stare de urgenta”, stare in care el incepe sa puna de-o parte pentru vremuri tulburi cand nu primeste toti nutrientii de care are nevoie. Aceasta masura prosteasca pe care ai putea sa o iei pentru a slabi iti va incetini SIGUR metabolismul si o sa ajungi sa te ingrasi indiferent ce mananci.  Solutia? Mananca din 3 in 3 ore cate putin, 3 mese principale si 2-3 gustari.
  3. Fa miscare de minim 3 ori pe saptamana la o intensitate ridicata (aerobic si antrenament cu greutati) – te pot ajuta daca vrei sa vezi ce inseamna HIIT
  4. Tine cat mai jos nivelul zaharului din sange – asa cum ai vazut mai sus, daca ai nivelul zaharului din sange ridicat, sansele sa stochezi tesut adipos creste.
  • Foloseste ca reper alimentele cu indice glicemic scazut, citeste mai mult aici
  • Mananca proteine
  • Incearca sa mananci carbohidrati in jurul orelor de antrenament si dimineata si niciodata seara
  • Elimina carbohidratii simpli (zahar, fructoza, lactoza)

 Alimente recomandate pentru arderea grasimilor

  • Carne de pui, curcan, vita
  • Lactate – iaurturi probiotice, sana, kefir
  • Fulgi de ovaz, quinoa
  • Fructe de padure
  • Oua
  • Ceai verde
  • Apa
  • Legume crude
  • Seminte de toate felurile, crude si ele
Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

8 COMENTARII

  1. buna,as dori si eu cateva sfaturi care sa ma ajute sa dau  jos kg in plus,sunt mamica tanara am 20 de ani si am o fetita de 2 luni,problema este ca in timpul sarcinii am acumulat 34 kg,am slabit pana acum 18 kg dar mai am multe de dat,in momentul de fata am 90 kg si 178cm,si as dori sa ajung macar la 70 kg……am acasa bicicleta fitness,si stepper,si de o saptamana am inceput sa pedalez aprox 1 ora pe zi,am avut grija si la alimentatie,am exclus painea,zaharul,dulciurile,produsele de patiserie,cartofii,orezul,sucurile,dar de 3 saptamani nu am mai dat jos nimic.as dori sa stiu ce tipuri de exercitii sa fac,si ce anume sa evit sa mananc ca sa pot sa mai dau jos cateva kg.astept raspuns daca se poate…..mersi.

    • Buna, Daniela. Ar trebui sa reduci reprizele de bicicleta si sa incepi sa te antrenezi cu greutati in sala de fitness. Impulsul metabolic pe care ti-l doresti poate fi obtinut prin aceasta tehnica de antrenament. Poti completa cu HIIT si Yoga pentru obtinerea unor rezultate excelente! 

  2. Forte bun articolul, cu o precizare, ficatul NU este cel mai mare organ al corpului, acela este PIELEA, organ este ceva ce indeplineste o functie vitala in organism,etc ,documenteazate 😛

    • Salut Dragos!

      Cum ai ajuns la valoarea asta? 🙂 Daca ai 45 de ani, ca sa arzi grasimile trebuie sa fii in deficit caloric, sa te antrenezi cu greutati si sa faci cardio fie la intensitate mica mai mult timp fie la intensitate mare scurt timp. Ca sa iti raspund la intrebare, 175 este mult.

Lasă un răspuns la Mita Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here