Vad in fiecare zi exemple care mai de care mai negative, in ceea ce priveste masa de pranz la birou. Ce mananc la birou, ne intrebam? Ne chinuim sa mancam sanatos dimineata insa stricam totul la pranz sub „tentatiile” mancarii comandate rapid, fie de la fast food fie de la un restaurant.

Ca regula generala personala, eu niciodata nu imi comand de mancare la birou. Raspund intrebarii „ce mananc la birou” intotdeauna cu un pachetel de acasa si nu uit nici gustarile de peste zi.

Chiar daca obisnuiesti sa comanzi de la un restaurant „serios”, la o analiza atenta vei observa ca gatesc cu mult ulei de floarea soarelui, ca somonul nu e intotdeauna proaspat si are un gust „ciudat”, ca pieptul de pui este prea rumenit, ca salata de varza e prea sarata si pare a fi de ieri si exemplele pot continua.

Ce mananc la birou? Ceea ce iti pregatesti acasa

Daca vrei sa iti schimbi stilul alimentar, nu neaparat sa slabesti ci pentru a deveni mai sanatos, trebuie sa urmaresti cateva reguli importante:

  • evita orice fel de fainoase la birou: sticksuri, covrigi si covrigei, maxi-mix, crochete, pufuleti etc
  • nu indulci cafeaua cu zahar/fructoza/indulcitor artificial/zaharina. Alege xylitol sau stevia sau deloc.
  • nu ruga niciodata colegii sa iti ia ceva din oras de la Mec & co
  • nu pleca cu burta goala de acasa pentru ca vei ajunge sa rontai prostii toata ziua
  • daca simti nevoia de a rontai ceva, poti manca fructe. Trateaza-le ca pe dulciuri daca esti la dieta
  • bea ceai verde si apa
  • sunt recomandate 3 mese principale si 2 gustari, incearca sa respecti asta
  • coreleaza intotdeauna cu nivelul de activitate fizica din ziua respectiva. Nu manca multi carbohidrati daca nu ii si consumi intr-un timp relativ scurt
  • mananca o sursa de proteina la fiecare masa (carne, oua, lactate fermentate, seminte diverse)
Citeste și  Cafea "sportaholica", cu ulei de cocos

Ce iti poti gati de acasa?ce mananc la birou

Iti poti lua de acasa orice. Uite cateva exemple ce mananc la birou:

  • Omleta – imi fac o omleta din 2-3 oua si langa o salata verde din spanac/ardei verde/castraveti
  • Salata 1 – frunze de spanac, frunze de salata, un avocado copt, o conserva de macrou in ulei
  • Salata 2 – frunze de toate felurile (spanac, salata verde, salata rosie), ardei, castravete, rosie, un ou, branza fermentata, sos pesto.
  • Salata 3 – frunze de toate felurile ca mai sus, ardei, castravete, piept de pui la gratar/fiert etc
  • Orez cu legume si pui de tara
  • Quinoa cu broccoli si somon la cuptor
  • Mazare cu pui de tara
  • Supa crema de ciuperci sau legume
  • Ciorba (pui, curcan, vita, porc)

Ca gustari poti avea:

  • Nuci: migdale, caju, nuci „clasice”
  • Fructe: mere, pere, prune, struguri
  • Un iaurt/kefir
  • Doua patratele de ciocolata neagra 85% cacao

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Si exemplele pot continua. Cand te vei intreba „ce mananc la birou” acum vei sti 🙂

Nu este scump sa mananci sanatos, este chiar mai costisitor sa comanzi mancare si nici nu stii ce mananci, nu stii ce calitate au legumele si carnea din mancare si tot asa. Sunt absolut convinsa ca cei care fac aprovizionarea, cauta carnea cea mai ieftina si nu cauta sa fie fara hormoni si curata. Gresesc?

Acum ca ai vazut ce mananc la birou, tu ce idei de pranz ai? Ah, si in plus, nu uita sa faci sport, eventual HIIT.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

8 COMENTARII

  1. Intr-adevar e o mare problema alimentatia pe zi, la birou. Eu, una, imi doresc sa mananc cat mai sanatos cu putinta, sa gatesc eu tot ce mananc, dar cum faci atunci cand ajungi pe la 20.00-21.00 acasa? :-/ Cateodata reusesc sa le fac pe toate, dar sunt mai multe datile cand nu-mi iese figura.
    O alta problemuta pe care o am este ce faci cand mergi la antrenament la 7.00 la sala? E bine sa mananci inainte? Daca da, ce anume? Ce mananci dupa?
     
     

  2. eu imi petrec mare parte din zi (10-12 ore) la birou ,asa ca majoritatea meselor le iau acolo (mananc cam 6,7 mese pe zi).Incerc sa mentin un nivel proteic ridicat,asa ca merg pe piept de pui la gratar,peste,branzeturi,plus ceva carbo (orez,piure de cartofi,salate de cruditati).Pt mine functioneaza asta
    P.S Sunt ectomorf

Lasă un răspuns la Anca Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here