Asa cum va spuneam intr-un articol precedent, protocolul de antrenament Tabata presupune sa-ti aloci 4 minute pe zi pentru un circuit in cadrul caruia ai 2 intervale: unul de antrenament de 20 secunde si unul de pauza de 10 secunde.​

​Pare miraculos ca doar cu 4-8 minute poti obtine rezultate incredibile in doar cateva saptamani. Este insa adevarat ca acest lucru se poate intampla atata timp cat faci in paralel antrenament cu greutati si mananci corect, conform obiectivului tau.​

​Pentru a investiga beneficiile acestui tip de antrenament, ACE (American Council of Exercise) a demarat un studiu​ alaturi de o echipa de cercetatori de la Universitatea Wisconsin-LaCrosse, pentru a examina exact ce potential de ardere a caloriilor are o sesiune de antrenament Tabata.

​Si pentru ca sunt convinsa ca va intereseaza cate calorii ardeti la clasele mele de antrenament Tabata, va prezint mai jos descoperirile.​

​In studiu, 16 persoane cu o conditie fizica de la moderat la foarte fit, atat femei cat si barbati au facut cate un antrenament Tabata de 20 de minute. Fiecare antrenament a fost compus dintr-o incalzire de 5 minute, urmat apoi de 4 runde de Tabata (8 cicluri de 20 de secunde de antrenament, 10 secunde pauza)​, cu un minut pauza intre runde si 10 minute stretching dupa antrenament. In cele 20 de secunde, subiectii au executat cat mai multe repetari posibile din acel exercitiu.

Exercitiile efectuate de subiecti au fost:

studiu antrenament tabata exercitiiCercetatorii au descoperit faptul ca pe parcusul antrenamentului ​, subiectii au avut o medie a batailor inimii de 86% si 74% dinVO2max (nivelul cel mai ridicat al consumului de oxigen atins in regim de efort maximal​)​, masuratori care intrunesc criteriile industriei pentru imbunatatirea sistemului cardiovascular si compozitia corporala.

Citeste și  Cele mai bune exercitii pentru abdomen

Pe scala Borg a intensitatii antrenamentului​ cuprinsa intre 6 si 20, participantii s-au situat la​ un nivel de 15,4 ​​adica „greu” si au ars intre 240 si 360 de calorii cu o medie de 15 calorii pe minut.

studiu tabata rezultate

Aceasta abordare eficienta a antrenamentului da rezultate numai daca este dus la intensitate maxima, astfel incat dupa cele 4/8/12 minute de Tabata sa nu mai puteti purta o conversatie normala.

Antrenament Tabata: eficient

​​Desi este extrem de eficient, recomand prudenta in abordarea acestui tip de antrenament intrucat riscul de accidentare este mai mare decat la antrenamentele clasice de aerobic. Poti incepe cu exercitii mai usoare (genuflexiuni, fandari fara greutati, flotari de pe genunchi etc) si usor usor sa cresti intensitatea (genuflexiuni cu greutati sau in saritura) insa pastrand protocolul clasic de antrenament Tabata 20 cu 10.

Daca vreti sa testati acest tip de antrenament, va invit cu mare drag in fiecare vineri de la ora 20:00 la Pure Jatomi din Afi Cotroceni 😉

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

2 COMENTARII

  1. Bună yiua!
    Am nevoie de câteva sfaturi legate de TABATA:
    Sunt curios dacă pot obţine hipetrofie prin acest tip de antrenament. Dacă răspunsul este afirmativ, am nevoie de mici indicaţii legate de exerciţiile pe care trebuie să le fac şi frecvenţa antrenamentelor (de câte ori pe săptămână să efectuez un astfel de antrenament,ar trebui să fac în paralel şi antrenamente clasice de culturism?).
    (menţionez faptul că nu sunt străin de lumea sportului)
    Mulţumesc!

Lasă un răspuns la Ina Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here