Cate proteine are un ou?
, / 508 7

Cate proteine are un ou?

SHARE
Cate proteine are un ou?

Ouale sunt foarte sanatoase, nutritive si tin de foame.

De ceva timp, incerc sa tin socoteala proteinelor pe care le mananc (precum si a carbohidratilor, lipidelor, glucidelor), pentru ca mi-am dat seama ca nu mananc suficiente proteine care sa imi asigure cresterea musculara (sau mentinerea).

Asadar m-am intrebat cate grame de proteine are un ou?

Deci, cate proteine are un ou?

Raspuns scurt:

  • Un ou mic are 5 grame
  • Un ou mare are 6 grame
  • Un ou foarte mare (pe cutie scrie jumbo) are 8 grame

Oul contine o mare cantitate de proteina animala cu extrem de multa bio-disponibilitate. Cu alte cuvinte, aminoacizii din ele sunt disponibile in rapoarte usor de utilizat pentru organismul uman. Atentie insa la sursa de unde luati ouale, daca nu aveti pe cineva la tara, incercati macar sa luati ecologice.

Daca arunci o privire la profilul nutritiv al oualor vei descoperi cu placere ca ele sunt bogate in vitaminele A, E, B1 (thiamina), B2 (riboflavina), B5 (acid pantothenic), B5 (piridoxina), B12 si acid folic. De asemenea, ouale abunda in minerale: calciu, fier, fosfor, zinc si seleniu, precum si in grasimi sanatoase.

Ouale sunt destul de bogate in colesterol si grasimi saturate, dar nu trebuie sa dati o prea mare importanta intrucat nu creste riscul bolilor de inima asa cum gresit se credea. De fapt, oul este unul din cele mai sanatoase alimente pe care le poti manca.

In functie de marimea lor, ouale au urmatorul profil nutritional:

  • Ou mic (38g): 5 grame de proteina, 4 grame de grasimi, 54 calorii
  • Ou mediu (44g): 6 grame de proteina, 4 grame de grasimi, 63 calorii
  • Ou mare (50g): 6 grame de proteina, 5 grame de grasimi, 71 calorii
  • Ou si mai mare (56g): 7 grame de proteina, 6 grame de grasimi, 80 de calorii

Daca va intrebati care este diferenta proteica intre albus si galbenus, aflati ca galbenusul are aproximativ 2,7 grame de proteina pe cand albusul are apx. 3,6 grame.

Concluzie

Daca vei intelege ca a consuma oua nu aduce nici un risc cardio-vascular, atunci nu ramane decat faptul ca ele reprezinta una din mancarurile cele mai hranitoare de pe planeta. Au putine calorii, foarte putini carbohidrati, au un efect profund asupra satietatii si, deci, poti fi considerate mancarea ideala in dietele pentru slabit.

Sunt ieftine, usor de cumparat, foarte usor de gatit si, pe deasupra, au un gust fantastic care poate fi imbinat in o multime de retete.

Personal, consum oua ecologice, bogate in Omega 3, care au un profil nutritiv mult mai bun decat cele din marile magazine.

7 Comentarii

  • alex spune:

    care sunt alimentele bogate in proteine?

    • Ina spune:

      Carnea de toate felurile, nucile, semintele (in special canepa, chia, dovleac), ouale, branzeturi (recomand fermentate), lactate (iaurt, kefir), fasolea, nautul, mazarea etc.

      Proteina gasesti in foarte multe alimente (inclusiv fructe), important este sa ai proportia echilibrata in alimentatie, care sa serveasca scopului tau (crestere musculara, slabire etc).

      • Vio spune:

        Am si eu o intrebare legata de seminte cele cumparate de la magazin fara sare sunt bune

        • Ina spune:

          Depinde si de ce obiective ai. Semintele contin multe grasimi, adica 9 kcal/gram, cu alte cuvinte cam ingrasa.

          Daca ma intrebi daca sunt sanatoase, majoritatea semintelor sunt sanatoase, atatat timp cat sunt crude (pot fi si cu sare). Atentie totusi la aportul prea mare de Omega 6, care au efect inflamator.

  • alex spune:

    multumesc frumos

  • David spune:

    Cred ca ai uitat sa precizezi ca daca mananci oua in fiecare zi, o sa ai probleme cu ficatul din cauza galbenusului de ou. Acum depinde si de cate oua se mananca, dar lucrul acesta trebuia precizat in articol.

    • Radu spune:

      Cred ca, mai degraba, ai uitat sa precizezi tu care este justificarea MEDICALA a afirmatiei tale? Sau esti si tu din categoria “sa nu mancam oua ca ne creste colesterolul”? Sau “maxim 2 oua pe saptamana ca afecteaza ficatul”. 

      Mineralele si vitaminele din galbenus detoxifiaza ficatul, paradoxal pentru unii medici cretini din Romania care inca sunt anti-oua dar recomanda margarina pe paine si cerealele integrale.

      Eu consum in medie 3 oua pe zi (integrale). Rezultatul? Un ficat sanatos cu trigliceridele super-jos, un nivel al colesterolului LDL scazut sub limita inferioara. 

Scrie un raspuns

Adresa e-mail nu va fi facuta publica.