Fiind o adevarata sportaholica, atunci cand ma uit la ceilalti oameni pe strada ma uit mai intai la zona abdominala.Nu pot sa ma abtin 🙂 Dincolo de faptul ca este frumos sa avem un abdomen plat, este extrem de nesanatos sa avem straturi de slaninuta peste frumosii muschi.

Cat este de periculoasa grasimea abdominala?

Ei bine, in afara de faptul ca exista studii clinice facute pe ani de zile ca grasimea abdominala duce la moarte, nu sunt alte motive de ingrijorare 🙂

In SUA s-a facut un studiu timp de 14 ani pe un esantion de 12,785 de persoane. S-a tinut cont atat de masuratorile BMI (indicele de masa corporala) cat si de W2HR (Waist to Hip Ratio – circumferinta abdomenului in raport cu circumferinta coapselor). La finalul celor 14 ani 2562 de oameni au decedat. Cercetatorii au analizat moartea acestora si au descoperit ca majoritatea aveau un BMI normal dar aveau grasime abdominala in exces in ciuda celorlalti factori de risc: fumat, varsta, diabet etc.

S-a demonstrat ca grasimea abdominala este metabolic diferita de alte tipuri de tesut adipos. Grasimea viscerala (sau grasimea abdominala) duce la  eliberarea unor hormoni care promoveaza rezistenta la insulina, stare care duce la diabet. Conform unor studii, grasimea de pe picioare si fund este asociata cu un profil metabolic mai sanatos, fiind total opus fata de grasimea viscerala.

Daca te intereseaza unde te situezi, poti sa iti calculezi W2HR aici. Pentru femei este normal sa fie sub 0.85 si pentru barbati 0.90.

Cum reduci nivelul de grasime abdominala?

In primul rand daca iti pui intrebarea asta ar trebui sa iti schimbi stilul de viata. NUdieta, ci stilul de viata.

Citeste și  Ce este rata metabolismului bazal?

Asta inseamna sa:

  • renunti la mezeluri de orice fel, lactate in forma simpla, leguminoase, cereale, paine, dulciuri, alcool
  • sportul trebuie sa faca parte din viata ta, asa cum este si mersul la munca
  • mananca 5-6 mese pe zi, asta inseamna 3 mese principale si 2-3 gustari in functie de cat de activ(a) esti
  • mananca putin la o masa si mai des
  • incearca o dieta alcalina, adica multe „frunze”, salate, lamaie, legume
  • mananca proteine de calitate: carne de orice fel, seminte (dovleac, floarea soarelui, canepa, chia, migdale, macadamia etc), branzeturi fermentate (iaurt, kefir, branza de burduf etc).

Nu exista slabire localizata

Asadar, nu te lasa pacalit(a) de masaje minune, impulsuri electrice care iti construiesc pachetele si tincturi care ajuta slabirea. Singura slabire sanatoasa pe termen lung, care conduce, implicit, la grasime abdominala redusa,  este cea realizata printr-un stil de viata sanatos si cumpatat si sport.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

4 COMENTARII

Lasă un răspuns la Mihaela Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here