Ouale reprezinta una din mancarurile naturale demonizate de nutritia industriala in ultimile decenii, mai ales pentru ca ele contin o cantitate mare de grasimi saturate si colesterol.

Este adevarat. O mare parte din caloriile din oua provin din grasimi saturate si contin o cantitate mare de colesterol. Un ou mare contine 2 grame (23% din toate caloriile) de grasime saturata, si 212 mg de colesterol – detalii aici

Sunt ouale nocive pentru tine?cat-de-bune-sunt-ouale-sportaholic

Sa examinam cele 2 motive pentru care ouale au fost considerate nesanatoase in trecut.

Ouale au o cantitate mare de colesterol

Este adevarat ca ouale au o cantitate mare de colesterol dar adevarul este ca nu exista nici o legatura intre oua si afectiuni cardiovasculare – vezi aici studiul clinic 1, studiul 2 si studiul 3.

Ouale au continut mare de grasimi saturate

O conceptie gresita foarte des intalnita cu privire la sanatate si nutritie este ca grasimile saturate cauzeaza boli cardiace. Lucrul asta nu a fost niciodata demonstrat si studiile arata, de fapt, ca grasimile saturate nu sunt asociate cu bolile cardiace sub nici o forma – vezi aici studiul clinic 5, studiul clinic 6.

Concluzie

Este clar ca nu exista nici o asociere directa intre consumul de oua si afectiunile cardiace, iar faptul ca este au un continut mare de colesterol si grasimi saturate pur si simplu nu conteaza.

Adevarul este ca, colesterolul este o substanta absolut vitala pentru viata omului si este continuta in proportii mari in fiecare celula din corpurile noastre. Grasimea saturata este un combustibil sanatos care a fost “pus pe cruce” de catre “experti” fara nici un motiv medical pertinent, sustinut stiintific.

Sunt ouale bune pentru tine?

Unul din lucrurile pe care le observat de cand numar caloriile alimentelor pe care le consum este cat de nutritive sunt ouale sunt in pofida numarului mic de calorii pe care le au.

Consum 2-3 oua intregi pe zi si, aliniate cu suplimentele mele nutritive, ele reprezinta cea mai importanta sursa de vitamine si minerale zilnica. Asta se intampla deoarece oul este un “cal de tractiune” in ceea ce priveste nutrientii si contine toate “caramizile” necesare pentru a transforma o singura celula fertilizata galinacee intr-un puisor multicelular.

Citeste și  Controlul caloric: cat inseamna 200 de calorii?

Proteina de inalta calitateoua

Oul contine o mare cantitate de proteina animala cu extrem de multa bio-disponibilitate. Cu alte cuvinte, aminoacizii din ele sunt disponibile in rapoarte usor de utilizat pentru organismul uman.

Vitamine si minerale

Daca arunci o privire la profilul nutritiv al oualor vei descoperi cu placere ca ele sunt bogate in vitaminele A, E, B1 (thiamina), B2 (riboflavina), B5 (acid pantothenic), B5 (piridoxina), B12 si acid folic. De asemenea, ouale abunda in minerale: calciu, fier, fosfor, zinc si seleniu.

Alti nutrienti

Aditional, ouale sunt bogate in cholina – care nu este considerat un nutrient esential dar are foarte multe beneficii asupra sanatatii.

Ouale sunt foarte bogate in antioxidantii, continand si luteina si zeaxantina, care au un efect protector asupra ochilor – pe langa multe alte beneficii.

Glucoza, insulina si satietatea

Ouale contin ZERO carbohidrati prin urmare, efectele lor asupra glucozei din sange si, indirect, asupra insulinei, sunt foarte mici.

De asemenea, au un scor de satietate mare (un indicator care arata cat de mult anumite mancaruri conduc la senzatia de “plin” satisfacand apetitul). Din acest motiv, ouale sunt considerate o mancare ideala pentru slabit.

Concluzie

Daca vei intelege ca a consuma oua nu aduce nici un risc cardio-vascular, atunci nu ramane decat faptul ca ele reprezinta una din mancarurile cele mai hranitoare de pe planeta.

Au putine calorii, foarte putini carbohidrati, au un efect profund asupra satietatii si, deci, poti fi considerate mancarea ideala in dietele pentru slabit.

Sunt ieftine, usor de cumparat, foarte usor de gatit si, pe deasupra, au un gust fantastic care poate fi imbinat in o multime de retete.

Personal, consum oua ecologice, bogate in Omega 3, care au un profil nutritiv mult mai bun decat cele din marile magazine. Mananc 2-3 oua zilnic, cu ulei MCT sau de cocos si ceva legume, asigurandu-mi o senzatie de satietate pentru 3-4 ore.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

7 COMENTARII

  1. Salut
    .Cam ce imi poti spune despre ouale de prepelita?..am inteles ca sunt mai bune ca cele de gaina..sa le beau crude..? Sa le fierb?.. Cate as putea manca?.. E ok sa le mananc pe o perioada lunga? Poate ma lamuresc de la tine.

    • Salut Bogdan,

      Sunt ok ouale de prepelita, in orice forma. Nu le-as consuma crude, totusi 🙂
      Ca si cantitate, tu stii cel mai bine, mai ales ca sunt si micute. Noi obisnuiam sa facem omleta cam din 10-12 oua de prepelita.

      Sunt ok de consumat si pe perioade mai lungi de timp.

      Succes!

Lasă un răspuns la bogdan Renunțați la răspuns

Please enter your comment!
Please enter your name here