Quinoa rosie si alba

Quinoa NU este o cereala; este mai degraba o samanta inrudita cu „familia” spanacului.

Cand este gatita,ea este usoara si aromata. Se aseamana mult cu o cereala din pricina modului in care se gateste si a gustului insa, spre deosebire de cereale, quinoa nu ingreuneaza digestia si nu hraneste candida (care este o ciuperca care se hraneste cu carbohidrati).

Este foarte bogata in LISINA, un aminoacid care este necesar pentru cresterea si repararea tesuturilor.

Are un gust usor asemanator cu cel al susanului, cu o textura moale. Dincolo de faptul ca abunda de proteine, este o sursa excelenta de micronutrienti, in special fier, magneziu, cupru si fosfor.

Ce contine QUINOA:

  • Proteine complete. Quinoa are toti cei 9 aminoacizi esentiali care sunt necesari corpului pentru a construi si repara muschii;
  • Magneziu, care ajuta la relaxarea muschilor si a vaselor de sange si regleaza tensiunea.
  • Fibre. Este plina de fibre care ajuta la detoxifierea corpului fara a afecta colonul si tractul digestiv
  • Mangan si cupru. Este o sursa excelenta de minerale care actioneaza ca un antioxidant pentru corp, ajutand la eliminarea substantelor cauzatoare de boli.

Comparat cu cerealele, quinoa este bogata in calciu, fosfor, magneziu, potasiu, fier, cupru, mangan si zinc decat graul, secara sau porumbul.

Datorita profilului nutritional complet, studiile au demonstrat ca quinoa ajuta in prevenirea si tratarea unor boli, cum ar fi:Quinoa

  • Arteroscleroza
  • Cancer de san
  • Diabet
  • Rezistenta la Insulina

Alte beneficii:

  • consumul de quinoa nu „ajuta” la dezvoltarea candidozei, asa cum fac produsele pe baza de cereale. Citeste parerea mea despre cereale aici
  • actioneaza ca un prebiotic care hraneste microflora intestinala
  • se digera foarte usor asigurand astfel o absorbtie optima a nutrientilor
  • nu are gluten (despre guten puteti citi articolul: Ce este glutenul si cum iti afecteaza corpul)
  • are efect anti inflamator
  • are un continut mediu de omega 3 si ALA (alfa linoleic acid)
  • ajuta la scaderea colesterolului total
Citeste și  Scortisoara: condimentul care face minuni pentru sanatate

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Ca mod de preparare, eu obisnuiesc sa imi pui aprox.4 linguri de quinoa in iaurtul de dimineata, alaturi de fructe de padure si seminte/nuci diverse.

Quinoa poate fi pusa si langa un somon la cuptor, poate fi gatita cu legume (ca orezul), se pot face si deserturi minunate si sanatoase (quinoa cu lapte de cocos de exemplu).

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

7 COMENTARII

  1. Cand ai spus ca pui quinoa in iaurtul de dimineata… banuiesc ca faci asta cu quinoa gatita, nu?! Nu tin minte sa fi auzit despre quinoa ca se mananca si altfel decat gatita. Eu o folosesc in salate si sunt un mare fan al ei.

      • Chiar aseara cautam o reteta de budinca de quinoa si am gasit o metoda de a face quinoa bars, un soi de batoane proteice, dar mult mai sanatoase decat chimicalele din comert. Pacat ca putin oameni stiu de aceasta pseudo-cereala, cum o numesti tu Radu. La mine la serviciu cel putin se uita lumea ciudat cand le spun despre ea. 

    • Nu vad ce nu ar fi in regula in utilizarea fulgilor de quinoa. Ce vad in neregula este utilizarea graului si consumul de paine (chiar si cea facuta in casa).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here