Aceasta este intrebarea care este pusa cel mai des. Nu stiu de ce nu vedem si celulita, aripioarele si tricepsul care falfaie cand ridicam bratul. Daca abdomenul este conturat, noi suntem fericiti (vezi si Exercitii pentru un abdomen conturat)

Ei bine, se pare ca nu numai ca nu este usor, insa este si imposibil sa avem un abdomen conturat si restul corpului nu, poate doar cu operatii estetice. Asa cum spunea Alisia, un corp frumos conturat se poate obtine numai cu durere: fie sport, fie bisturiu 🙂

In ceea ce priveste grasimea abdominala, in afara de faptul ca aceasta este foarte periculoasa, fiind un indicator al problemelor cardiace care ar putea aparea, este si cel mai greu de dat jos mai ales ca sunt si alti factori care pot incuraja aparitia „colaceilor”.

Deja stim ca pentru a avea un corp frumos trebuie sa avem o alimentatie echilibrata, sa facem sport, HIIT. Asadar sper ca ati uitat de pastilele si aparatele minune care iti promit o silueta de vis, pentru ca in final nu functioneaza.

Ce functioneaza?

Una din armele de necontestat pentru grasimea abdominala este abilitatea de a controla cortisolul, hormonul eliberat de corpul tau ca raspuns la orice stres, incluzand: frigul, infometarea, pierderea de sange, infectii, dureri, inflamatii, lipsa somnului, traume emotionale, exercitii prea intense. Cand nu controlezi bine cortisolul, incepi sa depozitezi mai mult tesut adipos in jurul sectiunii mediane si mai putin in extremitati. Dar cortisolul nu este singura problema ci partenerul de „crima”: insulina

Combinatia de cortisol si insulina duce sigur la grasime in jurul taliei. Cand nivelul zaharului din sange creste ca rezultat a ceea ce ai mancat sau pentru ca esti stresat (cortisolul iti ridica nivelul zaharului din sange), ai o crestere subsecventa a insulinei. Insulina este un hormon „de depozitare” si din pacate de regula depoziteaza tesut adipos.

Citeste și  Cate calorii ar trebui sa mananc, ca sa slabesc?

Daca organismul tau elibereaza intr-o zi mai mult cortisol (si subsecvent insulina) decat testosteron, hormoni de crestere, progesteron, o sa ramai practic intr-o zona cu un nivel relativ crescut de cortisol care duce la depozitarea grasimii in jurul taliei. Cea mai buna metoda de reducere a nivelului de cortisol este sa o gestionezi din obiceiurile alimentare, sport si alegeri potrivite in general.

In ceea ce priveste dieta, incearca sa mananci multe legume si fructe bogate in vitamina C, B, omega 3, magneziu. Mananca alimente cu indice glicemic scazut, renunta la zahar si fainoase.

Tine nivelul stresului sub control, cere ajutor atunci cand ai nevoie si fa o prioritate din a manca alimente curate, integrale si dintr-o sursa de incredere. Suficient de repede vei vedea si rezultatele.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here