Acidul linoleic conjugat (CLA) este un mix de tipuri diferite de izomeri de acid linoleic, care se regasesc in general in produsele lactate si carne. CLA este un supliment de care multi au auzit dar despre care nu stiu mare lucru. Studii recente au demonstrat faptul ca acesta are un numar mare de beneficii pentru cei care practica sport si nu numai.

Beneficiile acidului linoleic conjugat

Acidul linoleic conjugat este o forma alterata a acidului linoleic, un acid gras bogat in omega 6 si foarte important pentru sanatatea umana. CLA nu poate fi produs de corpul uman, poate fi obtinut numai din alimente precum unt, carne de vita si miel sau suplimente.

CLA este un antioxidant foarte puternic, anti-cancerigen, anti-catabolism, imbunatateste imunitatea, ajuta in procesul de ardere a grasimilor, in construirea si mentinerea masei musculare.

Cateva din cele mai cunoscute beneficii ale suplimentelor CLA

  • creste rata metabolismului;
  • intensifica cresterea masei musculare;
  • scade nivelul colesterolului si al trigliceridelor;
  • reduce alergiile produse de alimente;
  • imbunatateste sistemul imunitar;

Suplimentarea alimentatiei cu acid linoleic conjugat a fost aratata ca imbunatateste raportul grasime / masa musculara, ajuta la arderea depozitelor de grasime, in special de pe abdomen si imbunatateste cresterea masei musculare. CLA realizeaza aceasta reactie si reduce grasimea corporala prin cresterea sensibilitatii la insulina in asa fel incat acizii grasi si glucoza pot trece prin membranele celulelor musculare la distanta de tesutul adipos.

Din pacate, sursa de CLA din carne este din ce in ce mai saraca, din cauza modalitatii de alimentatiei a bovinelor cu prea putina iarba,  care are un mare impact asupra concentratiei de acid linoleic conjugat.

Citeste și  Ce sa nu mananci inainte de antrenament

Din punct de vedere chimic, CLA are legatura cu acidul linoleic, insa are efecte total diferite. De exemplu, acidul linoleic (simplu) stimuleaza depunerea de grasime pe cand CLA inhiba depunerea de grasime. De asemenea, acidul linoleic tinde sa ajute la cresterea tumorilor pe cand CLA este un inhibitor al cresterii acestora. O alta diferenta cruciala este acea ca acidul linoleic face colesterolul susceptibil oxidarii pe cand CLA face colesterolul mult mai stabil. Am mentionat toate aceste lucruri ca sa atrag atentia cand consumati suplimente, sa aveti grija sa luati intotdeauna acid linoleic conjugat si nu simplu.

Care sunt sursele naturale de CLA?

Asa cum spuneam mai sus, CLA poate fi gasit in produsele lactate, ulei de sofranel (exista capsule cu acest ulei), carne rosie, pasari de curte, oua, ulei de porumb. Este destul de dificil sa acoperi perfect nevoia corpului de acid linoleic conjugat prin alimentatie, adica aproximativ 3 grame pe zi. Asta ar insemna sa consumi foarte multe calorii din alimente in fiecare zi ca sa acoperi acele 3 grame. Solutia este sa apelati la suplimente de CLA, le recomand cu toata caldura pe cele de la Now Foods care sunt naturale si foarte eficiente atunci cand sunt insotite de miscare si o dieta echilibrata.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

6 COMENTARII

  1. Buna,Ina.
    Imi doresc foarte mult un sfat de la o persoana sincera,avizata si cu atat mai mult – cu ceva experienta in domeniul antrenamentelor sportive.. Merg constant la sala de o saptamana,tin sa mentionez ca miscare am facut mai toata viata insa din pacate cateodata cu capue mult prea mari-2/3luni,plus ca nu reusesc sa ma tin de un program bine stabilit si gasesc mereu pretexte pentru a ocoli oarecum activitatea sportiva.In viata privata si profesionala sunt exact invers:super punctuala,responsabila si constiincioasa.:)Cand vine vorba de mers la sala,mereu se gaseste altceva si mai bun si mai important de facut-stiu,sa imi fie rusine la cei 25 de ani ai mei!!!! Oricum,am zis ok-fitness-ul nu este de mine,am alternat cu jogging,inot,tennis,zumba,kangoo jumps-pana si la pilates am ajuns.Am platit si abonamentele luni la rand,in care eu poate am vizitat cursul doar 1 data pe saptamana…
    Acum m-am inscris la un curs de incepatori-de fapt,este mai mult un program primul nivel de 12 saptamani,impreuna cu alte 20colege de facultate-am zis k asa ma angajez mai mult si chiar am de gand sa ma tin de antrenamente.este vorba despre aceleasi exercitii pe care le prezinti/executi si tu in cadrul HIIT-deci,nu par deloc complicate-cat sa ma motiveze,in schimb am facut o febra musculara ce m-a tinut 2 zile in pat-hai,poti sa razi acum de mine ca si merit!In schimb,imi place-e antrenant,e funny si simt ca functioneaza-tin sa adaug ca rabdarea nu este nici pe departe punctul meu forte si mereu mi-am dorit ceva cat bun,efectiv,in care sa ma stimuleze rezultatele/efectele rapide pentru a merge mai departe…
    Ceea ce voiam eu sa te intreb este daca am nevoie de vitamine,stimulente sau proteine?sincer,chiar nu stiu ce,cum,candsau de ce sa le iau?Ar fi foooarte dragut din partea ta daca mi-ai oferi cateva informatii utile care sa ma ajute sa iau o decizie in sensul asta!Adica mi-as dori sa slabesc usor hai sa zic 5KG,insa nu foarte mult!PENTRU MINE DEFINIREA SI TONIFIEREA SUNT ESENTIALE pentru ca asta simt ca imi lipsesc sau ca as avea nevoie sa imbunatatesc!Am citi despre proteine-slabesc sau ingrasa?se ia inainte sau dupa antrenament?
    Multumesc anticipat pentru raspuns si muuult succes in tot ceea ce faci!!!Te apreciez foarte mult pentru initiativa ta de a ajuta oarecum oamenii,in sensul de a castiga incredere,iubire in sine prin calea sportului..
    Raluca A.

    • Buna Raluca,

      Stiu ca este greu la inceput sa fii motivata. Daca ar fi usor, toata lumea ar face si ar fi slaba si definita, nu? 🙂 Daca ai un obiectiv, trebuie sa faci orice pentru a il indeplini.

      In ceea ce priveste suplimentele, in functie de alimentatia ta, poti sa aduci un aport suplimentar de vitamine/minerale/ proteine. Eu iau proteine de regula dupa antrenament, alaturi de o sursa de carbohidrati (o banana, de ex).

      Mult succes in ceea ce faci si NU RENUNTA! 😉

    • De ieri am inceput sa iau CLA, dar am o intrebare, cum se administreaza, inainte sau dupa masa?
      Am auzit mult prea multe varienate si as vrea raspunsul unui specialist.

      Multumesc!

  2. Buna Ina, am inceput si eu sa iau CLA, dar pastilutele mi se par prea mari, pot sparge gelulele si sa iau continutul cu putina miere ? Sau trebuie luate intregi ? Multumesc

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here