Cei mai multi oameni care ne scriu la ina@sportaholic.ro cred despre ei ca sunt sanatosi. Dar cand incep sa intru in detaliile despre dieta, realizez ca majoritatea consuma o multime de mancaruri “sanatoase” pe care n-ar trebui niciodata sa le manance. Nu-i invinovatesc. Toata confuzia generata de etichetele de produs, reclama, “fara zahar”, “natural” si chiar “organic” dezorienteaza multi oameni.

Pentru a face lucrurile mai usoare pentru voi, iata o lista cu topul mancarurilor pe care n-ar trebui sa le consumi niciodata. Multe din acestea nici macar nu pot fi considerate “mancaruri”. De fapt, ele sunt “bombe calorice cu zahar” sub acoperire, mancaruri care determina inflamatie in intreg corpul, dezechilibrandu-l hormonal cu o serie de compusi chimici foarte toxici.

1Fresh de fructe

Juice-urile de fructe sunt aproape la fel de periculoase ca bauturile carbogazoase, atunci cand le bei in abundenta. Gandeste-te la ele in urmatorul fel: cand stai jos si bei 250 ml de fresh, practic consumi 4 portocale de dimensiuni medii in cateva secunde – sau cateva minute, cel mult. Compara asta cu cat de mult ti-ar lua sa mananci 4 portocale (inclusiv digestie!) si atunci o sa realizezi cat de benefic este sa consumi fructe in forma lor normala (multumita, in mare parte, fibrelor continute).

Fresh-urile sunt asa de periculoase in cea mai mare parte din cauza fructozei continute (substanta care da gustul dulce). In iunie 2014, un studiu publicat in jurnalul Nutrition anunta concentratia de fructoza pe litru pentru juice-urile de fructe: 45,5 grame per litru. Pentru bauturile carbogazoase, aceasta valoare este de 50 grame per litru. Tine cont: in timp ce glucoza e utilizata ca si energie de corp, fructoza este procesata aproape exclusiv in ficat, unde este convertita IN GRASIME.

Inapoi

3 COMENTARII

  1. Pai nu prea are sens faza cu agave. In articolul despre dependenta de mancare ai spus ca recomanzo sirop de agave in loc de indulcitori artificiali.ce sa mai cred?

    • Andreea, „faza” cu agave e ca atunci cand mananci fructoza prea multa, ficatul sufera. Concret, ca sa nu il suprasoliciti, prima ta reactie e sa ii dai mai putin.

      Cum ai reusit sa faci legatura cu indulcitorii artificiali, n-am inteles concret.

  2. Mersi de articol, Radu!

    Sunt curios care sunt cei care cred ca margarina e sanatoasa 🙂 De fapt, nu stiu de ce ma mira, avand in vedere ca Nadia Comaneci face reclama la Rama.

    Somon de acvacultura mananc de foarte mult timp (6 ani), aproape zilnic. Nu am observat nimic suspect in analzie sau in cum ma simt. Din cate-am citit, nu e diferenta foarte mare fata de cel salbatic de care, din pacate, nu gasesc.

LĂSAȚI UN MESAJ