Chiar daca obisnuiesti sa mananci sanatos, sunt convinsa ca te-ai saturat de atatea migdale, iaurt si ceai verde 🙂

Gasesti mai jos 5 alimente neapreciate la adevarata lor valoare, pe care ar trebui sa le mananci si cum sa le folosesti in dieta ta zilnica.

DROJDIA DE BERE

Ce este drojdia de bere: este o aglomerare de ciuperci inferioare (Saccharomyces cerevisiae), de dimensiuni microscopice, dar care se comporta ca niste adevarate uzine de medicamente, ce produc aproape intreaga gama de aminoacizi esentiali, toate vitaminele din complexul B, enzime, minerale in forma asimilabila (calciu, magneziu, fosfor) si anumite oligoelemente indispensabile vietii (in special seleniu). Sute de studii facute in ultimele decenii arata faptul ca substantele secretate de drojdia de bere joaca un rol esential in intretinerea sanatatii si in vindecarea unor boli, de la cele mai usoare la cele mai grave (sursa)

De ce este sanatoasa: drojdia de bere este o sursa bogata de vitamina B12, un nutrient care stimuleaza energia, protejeaza creierul si ajuta pielea, parul si unghiile sa fie sanatoase. Este de asemenea, o proteina completa (ca cea din carne, oua care contin toti cei 9 aminoacizi esentiali), fiind foarte util celor care tin post sau sunt vegetarieni.

Cum se mananca: se amesteca 1-2 linguri in sosuri, supe sau se pune peste legume fierte sau crude. 2 linguri de drojdie de bere au doar 60 de calorii.

SEMINTELE CHIA

De ce sunt sanatoase: o singura lingura de seminte Chia asigura o doza solida de antioxidanti, proteine, fibre, zinc, fier si omega 3 pentru doar 65 de calorii. Doza mare de omega 3 din aceste seminte, ajuta la reducerea inflamatiilor, trateaza sau previn anxietatea si depresia si incetinesc procesul de imbatranire. O lingura de seminte are 4,4g proteina, 18% calciu, 27% fosfor, 7% zinc, 3% cupru, 30% magneziu (din doza zilnica recomandata, raportata la o dieta de 2000 calorii).

Acum ca am lamurit si asta, citeste continuarea

Cum se mananca: Nu trebuie sa macini neaparat semintele pentru a beneficia la maximum de beneficiile acestora, pur si simplu le pui direct in salate, sosuri, iaurt. Semintele formeaza un gel cand sunt amestecate cu lichide, asadar sunt foarte bune si pentru a inchega diverse mancaruri.

Citeste și  Detoxifierea organismului

KEFIRUL

De ce este sanatos:proteinele complete din kefir sunt usor de digerat, astfel incat chiar si oamenii cu intoleranta la lactoza pot consuma acest aliment. Pentru ca este inzestrat cu bacterii „prietenoase”, care se numesc probiotice, kefirul a fost demonstrat ca imbunatateste sistemul imunitar, regleaza digestia si ajuta la scaderea colesterolului.

Cum se mananca: O cana in fiecare dimineata, poate in amestec cu fulgi de ovaz, migdale si fructe de padure sau pur si simplu ca o gustare intre mese. Atentie, daca nu esti obisnuit sa consumi lactate probiotice, ar trebui sa incepi cu o cantitate moderata si sa cresti treptat.

Despre cat este de sanatos kefirul, poti citi si aici.

SEMINTELE DE CANEPA

De ce sunt sanatoase: uleiul de canepa este super incarcat cu acizi grasi esentiali (omega 3 si omega 6) decat orice alt tip de ulei. Aceste grasimi „bune” ajuta la reducerea riscului bolilor de inima, diabet, Alzheimer si alte boli cronice. Canepa are, de asemenea, proteine complete (cu cei 9 aminoacizi esentiali), asadar reprezinta o alegere excelenta pentru vegetarieni si vegani.

O lingurita de seminte de canepa are doar 63 de calorii, 5g de grasimi (1g de saturate, 4g nesaturate), 1mg sodiu, 1g carbohidrati, 1g fibre, 4g proteina, 8% din doza zilnica recomandata de calciu. De asemenea, are vitamina A, C, D, E si B.

Cum se mananca: Amestecati 2 linguri de seminte de canepa in iaurt sau in salate.

Despre incarcatura proteica a semintelor de canepa, poti citi si aici.

USTUROIUL

De ce e sanatos: Antioxidantii puternici din usturoi iti protejeaza celulele de boli si te pot ajuta sa incetinesti procesul de imbatranire. Pe masura de imbatranim „ruginim” datorita folosirii de catre corpul nostru a oxigenului pentru metabolizarea mancarii, la fel ca si soarele, fumul de tigara, poluarea si multi alti factori. Antioxidantii ajuta incetinirea acestui proces prin blocarea formarii acestei „ruginiri”.

Cum se mananca: nu cred ca trebuie sa spun cum se mananca. „Abuzati” cat puteti de usturoi pe carne, salate si legume.

Aboneaza-te!
Primeste gratis noutati direct in casuta ta de mail!

3 COMENTARII

  1. O, Doamne! Să zic, e puţin cam târziu pentru o reevaluare a dietei zilnice? Este important să ştim cum să ne ajustăm ,,hibele,, acumulate odată cu vârsta şi, să ajustăm alimentar dintre ele. Este bine de ştiut că sunt alimente benefice.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here